در حال بارگذاری

الگوریتم پنگوئن چیست؟

موتور جستجو گوگل برای نمایش بهتر محتوا‌های متناسب با خواسته و نیاز کاربران از الگوریتم‌های مختلفی مانند الگوریتم پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس‌خوار استفاده می‌کند. هر کدام از این الگوریتم‌ها نقش خاصی در تعیین جایگاه سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل دارد. سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از شما را به خود درگیر کرده باشد این سات که الگوریتم پنگوئن چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ امروز تصمیم گرفتیم در مورد این الگوریتم توضیح دهیم. برای پیدا کردن جواب این سوال ما را تا انتهای این مطلب همراهی فرمایید.

بهتر است قبل از اینکه به نحوه جریمه، چرا شما را جریمه می‌کند و. . بپردازیم، دلیل پیدایش الگوریتم پنگوئن را بررسی کنیم. با وجود اینکه به صورت رسمی از طرف گوگل الگوریتم پنگوئن تایید شده است، لیکن تا کنون دلیل و فلسفه آن به صورت رسمی اعلام نشده است. هرچند در این مورد حدس‌های زیادی زده شده ولی به دلیل اینکه به صورت رسمی بیا نشده است نمی‌شود به آن‌ها پرداخت.

الگوریتم پنگوئن

دلیل وجود الگوریتم پنگوئن

این الگوریتم برای جلوگیری از سایت‌هایی به وجود آمد که می‌خواستند با استفاده از شیوه‌های غیر معمول از جمله اینک‌سازی اسپم به رتبه‌های بالا در صفحه نتایج گوگل برسند. یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل الگوریتم پنگوئن است که هم اکنون نیز در حال فعالیت است. روند کار این الگوریتم این است که در فاصله زمانی‌های متغیر به سایت‌ها سر می‌زند و در صورت مشاهده تخلف سایت متخلف را جریمه می‌کند. قبل از به وجود آمدن الگوریتم پنگوئن برای امتیاز دهی به سایت‌ها تعداد لینک‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. در واق ربات‌های گوگل برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها در صفحه نتایج به وب سایت‌هایی که دارای لینک‌های بیشتری بودند توجه بیشتری می‌کردند. این کار بدون توجه به کیفیت محتوا انجام می‌شد و به همین دلیل تعدا اسپم‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کرد.

جلوگیری از تکرار بیهوده کلمه کلیدی

هدف اصلی الگوریتم پنگوئن چیست ؟ بررسی سلامت لینک‌سازی وب سایت وظیفه اصلی الگوریتم پنگوئن است. در کنار این هدف جلوگیری از تکرار کلمات کلیدی نیز از وظایف این الگوریتم است. سابق برای اینکه بتوانید به رتبه دلخواه خود در صفحه نتایج برسید کافی بود تا درصد مشخصی از محتوای خود را به کلمات کلیدی اختصاص دهید. توجه بی‌اش اندازه کارشناسان سئو به این مورد سبب شد که موتور جستجو گوگل از روش‌های دیگری برای برای تعیین موضوع و کلمه کلیدی در نظر بگیرد. یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه بمباران کلمه کلیدی است که الگوریتم پنگوئن وب سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را شناسایی می‌کند و نمی‌گذارد جایگاه بالایی در صفحه نتایج به دست بیاورند.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

به روز رسانی‌ها

اولین بار در سال ۲۰۱۲ این الگوریتم رونمایی شد و با انتشار آن در نتایج جستجو تغییرات بسیار زیادی ایجاد شد. بر اساس آمار رسمی این الگوریتم بر ۳ درصد از نتایج به صورت مستقیم تاثیر گذاشته است. با هر بار بروزرسانی تاثیرات الگوریتم پنگوئن بیشتر و بیشتر شده است. یکی از مهمترین بروزرسانی‌های این الگوریتم مربوط به ماه می‌۲۰۱۳ است که موجب شد ۲.۳ درصد دیگر از نتایج تحت تاثیر آن قرار گیرند. در واقع برای این الگوریتم بروزرسانی‌های مهمی انجام شده است که موجب تغییرات و بهبود عملکرد ا« شده است. بسیاری از بروزرسانی‌ها معرفی شدند ولی برخی از این بروزرسانی‌ها توسط گوگل به صورت رسمی اعلام شده است.

اشتباهات رایج

همیشه فرضیات و آزمایش‌های جدیدی در علم سئو مورد بررسی قرار می‌گیرد که متاسفانه بسیاری از آن فرضیات از منابع غیر معتبر می‌آید. به همین سبب اشتباهات زیادی در مورد الگوریتم‌های گوگل رخ می‌دهد. یکی از این اشتباهات این است که الگوریتم پنگوئن را یک نوع جریمه می‌دانند. همانگونه که از اسم این الگوریتم نیز مشخص است پنگوئن جریمه نیست و بخشی از هسته اصلی الگوریتم گوگل است. اشتباه دیگر این است که بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها فکر می‌کنند در صورت جریمه شدن گوگل به آن‌ها اطلاع می‌دهد. باید دانست در صورت افت رتبه به دلیل الگوریتم پنگوئن هیچ اطلاعی به شما از طرف گوگل داده نخواهد شد. در بسیاری دیگر از موارد مدیران وب سایت‌ها فکر می‌کنند صرفا با استفاد از روش Disavow کردن لینک‌های مخرب مورد بخشودگی گوگل قرار می‌گیرند. برای اینکه جایگاه خود را دوباره بدست آورید نیاز است زمان و هزینه زیادی صرف کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم جواب این سوال که الگوریتم پنگوئن چیست را بدهیم و به بررسی فلسفه این الگوریتم پرداختیم. همانگونه که توضیح دادیم به دلیل سافتاده برخی از مدیران وب سایت‌ها از روش سئو کلاه سیاه گوگل تصمیم به استفاده از این الگوریتم گرفته است. بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها فکر می‌کنند امکان رفع جرمه به واسطه الگوریتم پنگوئن وجود ندارد که این طرز فکر اشتباه است. با وجود سختی و هزینه‌ای که برای رفع این جریمه وجود دارد اما این کار غیر ممکن نیست.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب