در حال بارگذاری

باید کسب و کار آنلاین داشت؟

ورود اینترنت موجب تحول وسیعی در تمام عرصه‌های علمی، صنعتی و هنری شده است. در بسیاری از موارد این تکنولوژی کمک حال جامعه بوده و بسیاری از امور را تسهیل کرده است. با وجود حجم وسیع کاربران اینترنت و وجود بسترهای متفاوت و فراوان برای ارائه خدمات و محصولات در جهت تسهیل و بهبود زندگی بشری و با توجه به نیاز جامعه تمامی مشاغل به سوی آنلاین شدن حرکت می‌کنند. نیاز به بسترهای متفاوت از قبیل سایت‌های فروش آنلاین از مسائل انکار ناپذیر جامعه تلقی می‌شود. این بستر به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به خروج از خانه و صرف وقت و هزینه اضافه اقدام به بررسی، کسب اطلاعات و در نهایت خرید کالا یا سفارش خدمات مورد نیاز خود کنید. ما در این مقاله سعی داریم به سوال چرا باید کسب و کار آنلاین داشت ؟ پاسخ دهیم.

کسب و کار آنلاین

بسترهای خرید آنلاین نمونه پیشرفته کسب و کارهای سنتی و فیزیکی است. با این تفاوت که امکانات و گزینه‌های بیشتری را در اختیار خریدار و فروشنده قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که با جلو رفتن زمان شکل ظاهری همه چیز تغییر کرده است و همواره در حال تعالی و تکامل است. پس می‌توان بسترهای خرید آنلاین مانند سایت‌ها را نمونه پیشرفته و تکامل یافته ورژن‌های سنتی آن دانست. با استقبال اقشار مختلف جامعه از این پدیده نسبتا نوظهور می‌توان این پیشرفت و تکامل را تغییری مثبت و موفق دانست. ما در دیناوب توسط نیروهایی مجرب و با بکارگیری جدید‌ترین متد‌ها شما را برای داشتن یک کسب و کار آنلاین همراهی خواهیم کرد.

چرا باید کسب و کار آنلاین داشت

یکی از سوالاتی که به شدت فکر صاحبان کسب و کار به خود مشغول کرده این است که چرا باید کسب و کار آنلاین داشت؟ از طرف دیگر عادت به شکل فیزیکی و سنتی و عدم آگاهی از امکانات و مزیت‌های این تکنولوژی موجب نگرانی آنان است. با سرعت روز افزون تبدیل کسب کارهای سنتی به آنلاین می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که تا دو یا سه سال آینده تعداد کسب و کارهای اینترنتی به بیشتر از سه برابر کسب و کارهای سنتی خواهد رسید. تقریبا از هر شغلی یک نمونه اینترنی آن وجود دارد. از سوپر مارکت‌ها گرفته تا داروخانه، خدمات تعمیرات، سامانه‌های معاملاتی، ادارات، بانک‌ها، رستوران و فست فودها و بسیاری دیگر از مشاغل به مشاغل آنلاین تبدیل شده‌اند.

 

دلایل مهم کسب و کار آنلاین

یک نقل قول معروف می‌گوید: در آینده‌ای نزدیک دو نوع کسب و کار بیشتر وجود نخواهد داشت. «کسب کارهای آنلاین و کسب کارهایی که وجود ندارند.»

 

در کنار داشتن بازار هدف بسیار وسیع، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. انعطاف زمانی بالایی دارد و محدودیت جغرافیایی برای شما به همراه ندارد. امکان داشتن چند کسب و کار مختلف یا مرتبط را به شما می‌دهد. ارائه خدمات ۲۴ساعته و ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تر با مشتری از دیگر دلایل داشتن کسب و کار آنلاین است. به علاوه اینکه این متد باعث ایجاد تجربه‌ای لذت بخش برای فروشنده و مشتری می‌شود. صرف هزینه کمتر برای تبلیغات و کارایی بیشتر تبلیغات در بسترهای آنلاین نیز یکی دیگر از دلایل روی آوردن به این روش است.

کسب و کار آنلاین

چگونه یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز کسب و کار اینترنتی نیاز به یک سری پیش نیاز‌ها است. یک بستر مناسب برای شروع فعالیت و تبدیل کار خود به کسب و کار آنلاین راه اندازی وب سایت است. چه در زمان کنونی با وجود کرونا، چه قبل از شیوع این ویروس وب سایت‌ها بستر فوق العاده‌ای برای معرفی، ارائه خدمات و محصولات و فروش بوده است. اما تنها با ایجاد یک وب سایت می‌شود به موفقیت رسید؟ پاسخ منفی است. برای داشتن یک سایت حرفه‌ای بهترین راه واگذاری آن به شرکت‌های طراحی سایت است. دیناوب با بیش از ۱۰ سال سابقه در حوزه طراحی وب سایت، سئو، خدمات هاست و دامنه، نگهداری سیستم و شبکه، ساخت نرم‌افزار و مشاوره و اجرا یکی از برترین سایت‌ها در این حوزه به حساب می‌آید.

طراحی سایت چیست؟

به مراحل طراحی و ساخت پایگاه اینترنتی برای ارائه محصول و خدمات و معرفی برند یا شرکت وب دیزاین (Web-Design) یا طراحی سایت گفته به می‌شود. طراحی وب سایت تنها به کدنویسی محدود نمی‌شود. تولید محتوا، طراحی گرافیک لایه‌سازی و کدنویسی استاندارد از دیگر مراحل این پروسه است. برای آشنایی بیشتر با این پروسه بهتر است اول از تاریخچه آن آگاه شویم.

تاریخچه طراحی سایت چیست؟

در سال ۱۹۹۱ تیم برنزلی، اولین وب سایت را راه اندازی کرد. با این کار اسم خود را به عنوان اولین سازنده وب در تاریخ به ثبت رساند. هیچ‌گونه تصویر، رنگ‌بندی و یا گرافیکی در این سایت وجود ندارد. در واقع در این وب سایت از ابر متن برای ارسال ایمیل استفاده شد. در حال حاضر این سایت در دسترس است.

کسب و کار آنلاین

مراحل طراحی سایت

طراحی وایرفریم

وابسته به نیاز مشتری و نوع سایت در ابتدا یک نمای کلی از سایت طراحی می‌شود که شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت برای تعیین جایگاه‌ها، نحوه چیدمان المان‌ها و سایر عناصر است.

طراحی گرافیک سایت

با توجه به نوع کسب و کار و با استفاده از علم رنگ‌شناسی و روانشناسی رنگ، طراحی گرافیک و رنگ‌بندی سایت انجام می‌شود.

کدنویسی و برنامه‌نویسی

این بخش وابسته به نیاز و میزان هزینه‌ای که مشتری در نظر دارد مشخص می‌شود. روش‌های مختلفی مانند: سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برای مدیریت سایت، برنامه‌نویسی و کدنویسی وجود دارد.

راه‌اندازی سایت

مرحله آخر راه اندازی سایت است که در این مرحله بعد از تهیه هاست (host)، دامین (domain) و پیکربندی اقدام به در دسترس قرار دادن سایت می‌کنیم.

کسب و کار آنلاین

وظایف طراح سایت چیست؟

برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای به دو تیم Frontend (فرانت‌اند) و Backend (بک‌اند) نیاز است. وظایف هر کدام از این بخش‌ها متفاوت است. وجود تیم کامل و حرفه‌ای طراحی سایت شامل از Frontend (فرانت‌اند) و Backend (بک‌اند) در دیناوب به همراه مهندسین سئو با تجربه و آگاه از تمام تکنیک‌ها و الگوریتم‌های به روز موجب می‌شود که شما تجربه لذت بخش را با تیم ما تجربه کنید. به طور کلی وظیفه Frontend (فرانت‌اند) طراحی شکل ظاهری سایت است و تیم Backend (بک‌اند) وظیفه طراحی کدهای سرور و کدهایی که برای کاربر قابل مشاهده نیست را بر عهده دارند.

انواع طراحی سایت

اصولا سایت‌ها به دو دسته استاتیک (Static Website) و دینامیک (Dynamic Website) تقسیم‌بندی می‌شوند.

سایت‌های استاتیک یا ایستا

تمام مطالب و محتویات سایت و تمام صفحات وب سایت یک بار و به صورت جداگانه طراحی و بارگذاری می‌شوند. هر گونه تغییر در این مدل سایت‌ها توسط طراح سایت انجام می‌شود. این روش بیشتر برای سایت‌هایی که محتوای آن تغییر نمی‌کند استفاده می‌شود.

سایت دینامیک یا پویا

سایت‌های پویا در هر دو بخش فرانت‌اند و بک‌اند برنامه‌نویسی می‌شوند. محتوای این مدل سایت‌ها با توجه به کاربرد وب‌سایت مدام به تغییر نیاز دارد. در بالا به وظایف بک‌اند و فرانت‌اند اشاره کردیم.

هدف کلی طراحی وب سایت

تقریبا برای هر کار، یک سایت اختصاصی طراحی می‌شود که به عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی، فروش و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تنها کسانی که اصول طراحی و بهینه‌سازی را کامل و درست رعایت می‌کنند تا محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهند به موفقیت می‌رسند. یک سایت موفق در کمترین زمان، جدیدترین محصولات را به‌همراه مشخصات کامل آن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. به همین سبب می‌تواند موجب افزایش سود و بازخورد فعالیت اقتصادی شما شود.

کلام پایانی

دلایل، فواید و مزیت‌های ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ رو بررسی کردیم و فرا گرفتیم که چرا باید کسب و کار آنلاین داشت. مراحل ورود به بازار آنلاین رو معرفی کردیم و با اهمیت طراحی سایت آشنا شدیم. ما در دیناوب تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین خدمات را در حوزه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و نرم‌افزار، خدمات سئو، هاست و دامنه و نگهداری سیستم به شما ارائه دهیم و مشاور خوب و مورد اعتمادی برای تمام هموطنان عزیز باشیم.

 

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب