در حال بارگذاری

تولید محتوا چیست؟ 

کارشناس تولید محتوا، کلمیه‌ای است که تمام کسانی که در حوزه وب فعالیت دارند بسیار آن را می‌شنوند. شغلی که حتی بسیاری از صاحبان کسب و کار‌های آنلاین اهمیت آن را نمی‌دانند و به شدت آن را دست کم می‌گیرند. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که تولید محتوا چیست؟ چرا بسیاری آن را مهمترین بخش کسب و کار اینترنتی می‌دانند؟ آیا کارشناس تولید محتوا بودن یک شغل به حساب می‌آید و… از همان سال‌های اول شروع وب سایت‌ها و بعد از پیشرفت الگوریتم‌های موتور‌های جستجو متناسب با نیاز کاربران تولید محتوا ارزشمند به وجود آمد. فعالان در حوزه وب هر روز به امیت آن بیشتر پی بردند و این کار جلوه‌ی حرفه‌ای‌تری به خود گرفت. شاید در اوایل هر کس به صورت شخصی اقدام به تولید محتوا برای وب سایت و کسب و کار خود می‌کرد اما امروزه این کار را به متخصصان آن باید سپرد. 

تولید محتوا

پیش نیاز های علمی

با پیشرفت الگوریتم‌های موتور‌های جستجو مانند گوگل اهمیت تولید محتوای ارزشمند بسیار بالا رفته به و کار بسیار تخصصی تبدیل شده است. این کار نیاز به چندین علم متفاوت دارد. از آشنایی کامل به دستور زبان گرفته تا داشتن دایره واژگان وسیع و ذهنی خلاق برای چیدن کلمات در پی هم برای ایجاد یک تولید محتوای جذاب بری خواننده‌ها که در این بستر دنبال مطلب مورد نیاز خود می‌گردند. از طرفی تولید محتوا کار باید اشراف کامل به موضوع کار خود داشته باشد. مثلا اگر بخواهد محصولی را معرفی کند یا در مورد خدمات یک شرکت یا برند تولید محتوا کند نیاز دارد به اندازه صاحب برند و صاحب آن محصول حتی بیشتر در مورد آن اطلاعات داشته باشد. این دیتا به کارشناس تولید محتوا کمک می‌کند تا مقاله مناسب با جذابیت باللا در جهت رفع نیاز صاحب کسب و کار و همچنین مخاطبان هدف و کاربران اینترنت تولید کند. 

اگر می‌خواهید با تمام جزئیات تولید محتوا آشنا بشید و در یابید که تولید محتوا چیست با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

در تمام طول روز و روزمره زندگی افراد جامعه تولید محتوا جریان دارد. نیازی به توضیح نیست که در زندگی شهری امروز استفاده از اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم است. به همین دلیل محتوا بخش جدی‌تر از خود استفاده از اینترنت به حساب می‌آید. شما در این بستر پیوسته دنبال محتوا می‌گردید، انواع مختلف محتوا در این محیط وجود دارد که متناسب با سلیقه و نیاز کاربران تولید شده‌اند. اهداف زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که در ادامه به خواهیم پرداخت.

محتوا به شما سوال‌های شما پاسخ می‌دهد و موجب آگاهی شما می‌شود. در کنار آن محتوا جذاب و ارزشمند شما را سرگرم می‌کند و لبخند رضایت بر لب شمات می‌آورد. از محتوا می‌توان به عنوان یه راهنمای بزرگ و خوب استفاده کرد که شما را تصمیم گیری‌های‌تان راهنمایی و کمک می‌کند. یک تولید محتوای خوب باعث می‌شود مشتریان و مخاطبان به سمت شما جذب شوند و در نتیجه باعث افزایش درآمد پیشرفت کسب و کار شما می‌شود. تولید محتوای جذاب به شما کمک می‌کند روزانه افراد جدیدی برای بازدید از فعالیت، خدمات و محصولات شما اضافه و به سمت شما کشیده شوند. در واقع بدون تولید محتوا شما هیچ چیزی برای ارائه و جذب نخواهید داشت و به یقین از مسیر پیشرفت دور خواهید ماند.

تولید محتوا برای سئو | کپی فای

تولید محتوا یعنی چه؟

به نسبت پتانسیل الکتریکی دوسر هادی، به شدت جریان آن، در دمای معین مقداری ثابت است. که این مقدار را، مقاومت الکتریکی می‌نامند. این قانون توسط سیمون اهم کشف شد و به نام او معروف و فراگیر شد. نباید انتظار همچین جوابی برای این سوال داشت. از هر کارشناس تولید محتوا که به پرسید ممکن است تعریف جداگانه و منحصر به فرد خود را داشته باشد. لیک با تمام این تفاسیر در بین جواب همه‌ی آن‌ها وجوه اشتراک بسیاری وجود دارد که تجمیع آن‌ها کنار هم میتواند جواب درستی به این سوال که تولید محتوا به چه معنی است؟ باشد.

به صورت کلی هر آن چیزی که روزانه با آن در ارتباط هستید تولید محتوا است. تولید محتوا متنی، بصری و پادکست‌ها و… تعدادشان بسیار زیاد است. تولید محتوا در بستر‌های مختلف نیز متفاوت است. در اینستاگرام یه قائد و اصول دارد و در وب سایت یک قاعده دیگر و همچنین برای هر بستر قواعد خاص آن وجود دارد. کلیپ‌های خنده دار، مطالب طنز (لطیفه‌ها) و حتی توضیحات محصولات که روی جعبه آن‌ها نوشته شده تولید محتوا است. تمام مطالبی که در یوتیوب آپارات و… میبینید کلیپ‌های آموزشی، فکت‌ها و… تولید محتوا به حساب می‌آید. هر چیزی که می‌بینید یا می‌شنوید و توسط آن اطلاعاتی کسب می‌کنید تولید محتوا است. این اطلاعات می‌تواند اطلاعات مفید علمی باشد یا صرفا یه مطلب خنده دار باشد فرقی نمی‌کند باز هم تولید محتوا به حساب می‌آید.

به طور کلی هر چیزی در بستر وب و . . . به سمع و نظر شما می‌رسد که به شما اطلاعاتی از قبیل آموزشی، اخباری و. . می‌دهد تولید محتوا است.

کلام پایانی

قطعا جواب به سوال تولید محتوا چیست را نمی‌شود در یک مقاله گنجاند. تولید محتوا یک فعالیت بسیار گسترده است و نیاز دارد شما بسیاری از مفاهیم آشنا شوید. در مطلبی دیگر به کار کارشناس تولید محتوا می‌پردازیم تا شما بتوانید از اهمیت تولید محتوا بیشتر آشنا شوید.

 

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب