در حال بارگذاری

سوالات متداول ثبت دامنه

سوالات متداول ثبت و تمدید دامنه

چرخه حیات دامنه های .irمنظور از چرخه حیات دامنه، مراحلی میباشد که از زمان ثبت تا زمان منقضی شدن یک دامنه طی میشود.

چرخه حیات دامین های IR طبق قوانین مرکز پژوهشگاه دانشهای بنیادی-ایرنیک تعریف و اعمال میشود. این قوانین در صورت تغییر در آدرس www.nic.ir اطلاع رسانی خواهند شد.

آزاد (Available):
در این دوره دامین برای ثبت آزاد می باشد و می توان با پرداخت هزینه ثبت دامین آنرا به نام خود ثبت نمود.

فعال(Active):
در این دوره دامین فعال بوده و مالک آن می تواند در هر زمان آنرا تمدید نماید. مدت تمدید به انتهای مدت اعتبار دامین اضافه خواهد شد همچنین مدت اعتبار دامین نمی تواند بیش از ۵ سال از تاریخ جاری باشد.

منقضی (Expired):
در صورتی که در دوره Active دامین، دامین تمدید نشود. در این دوره ۳۰ روزه دامین غیر فعال خواهد شد. البته در طول این دوره ۳۰ روزه مالک دامین می تواند با پرداخت هزینه تمدید، دامین را مجددا تمدید نموده و به حالت Active بازگرداند.

دوره قفل(Lock):
در این دوره ۳۰ روزه مالک دامین می تواند با پرداخت ۱۲۰٫۰۰۰ ریال جریمه، دامین را تمدید کند و پس از اتمام این دوره دامین برای ثبت مجدد توسط همگان آزاد خواهد شد و به حالت Available درخواهد آمد.

شرکت دینا وب در فواصل زمانی یک هفته مانده به انقضای سرویس، به صورت پیامک و ایمیل شما را از انقضای سرویس مطلع می سازد بنابراین توجه داشته باشید همواره اطلاعات صحیح خود را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا بتوانیم هنگام انقضای سرویس شما را مطلع سازیم.

حداقل طول دامین ۳ حرف و حداکثر ۶۳ حرف می باشد.

تنها استفاده از حروف انگليسی و ارقام و نشانه (-) مجاز می باشد.

در صورت تمايل به ثبت نام دامین ها با مفهوم مذهبی مجوز کتبی وزارت ارشاد مورد نياز است ثبت دامین هايي که تداعی کننده فعاليت های غيرقانونی و اعمال مغاير با قوانين به کلی ممنوع می باشد.

ثبت دامین با نام پسوند های عمومی مانند : aero, arpa, biz, com, coop, edu, gov, info, int, mil, museum, name, net, org ,pro ممنوع می باشد.ثبت دامین با نام های مرتبط با اينترنت ممنوع می باشد.جهت مشاهده فهرست آنها بر روی اين لينک کليک کنيد.

ثبت دامین با نامهای ايران، اسامی استانها، شهرستان ها و شهرها و کد آنها ممنوع می باشد. جهت مشاهده فهرست آنها بر روی اين لينک کليک کنيد.

ثبت دامین با اسامی ملی مانند نام مشاهير، اماکن عمومی و وقايع ملی تنها با مجوز وزارت ارشاد مجاز می باشد.

ارائه آدرس دقيق پستی و کد پستی ۱۰ رقمی جهت ثبت دامین الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین co.ir. 
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص شرکتهای تجاری ثبت شده بوده و ارائه کپی روزنامه رسمی شرکت الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین net.ir. 
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص شرکتهای ارائه دهنده خدمات شبکه و ISP ها بوده و ارائه کپی مجوز ISP الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین org.ir.
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص شرکتهای غير انتفاعی، انجمن های علمی، موسسات بين المللی ثبت شده و … بوده و ارائه کپی روزنامه رسمی موسسه الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین ac.ir. 
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص موسسات آموزش عالی دارای مجوز وزارت علوم، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ارائه کپی مجوز مذکور الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین sch.ir.
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص مدارس، موسسات آموزشی دارای مجوز وزارت آموزش و پرورش بوده و ارائه کپی مجوز مذکور و درخواست کتبی در سربرگ موسسه الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین gov.ir.
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص بخش های اجرايي موسسات و وزارتخانه های جمهوری اسلامی بوده و ارائه درخواست کتبی در سربرگ موسسه الزامی می باشد.

قوانين ثبت دامین id.ir.
کليه قوانين مندرج در بخش دامین ir. صادق می باشد اين دامین مخصوص اشخاص حقيقی تابع کشور ايران بوده و ارائه تصوير شناسنامه متقاضی الزامی می باشد.

قوانین دامین های com, net, org, biz و info :
حداقل طول دامین ۳ حرف و حداکثر ۶۳ حرف می باشد. تنها استفاده از حروف انگليسی و ارقام و نشانه (-) مجاز می باشد.

۱- ارتباط نام دامین با موضوع کاری
۲- کوتاه و گویا بودن نام دامین
۳- در نظر گرفتن محدوده جغرافیای سایت با پسوند (Extension) انتخابی نام دامین (مثال: دامین ir برای محدوده جغرافیایی ایران مناسبتر است)
۴- مدت زمان ثبت دامین یکی از فاکتورهای موردتوجه گوگل می باشد، بدین معنی که دامین با زمان ثبت بالا (مثلا ۵ ساله) ارزش بیشتری از دیدگوگل و طبیعتا نتایج جستجو دارد.

آیا سوالی دارید که پاسخ آنها نیافته اید ؟

در صورت نیاز به مشاوره تلفنی و یا حضوری جهت ثبت دامنه ، سئو و یا طراحی سایت، اطلاعات تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید.

کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.