در حال بارگذاری

سوالات متداول طراحی وب سایت

سوالات متداول طراحی وب سایت

یک وب سایت اینترنتی ، محیطی آنلاین است که اطلاعات و محتوای خود را تحت یک دامنه خاص سامان دهی کرده و یا تحت آن دامنه ، خدمات و محصولاتی را ارائه می نماید. محتوای یک وب سایت اینترنتی می تواند متن ، عکس ، صوت ، تصویر ، فایل و یا سایر انواع داده باشد. امروزه وب سایت های اینترنتی به دلیل میزان بالای مخاطبان اینترنت و داشتن قیمت مناسب نسبت به سایر شیوه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی ، جایگزین سایر شیوه های از قبیل کاتالوگ گردیده است . از وب سایت های اینترنتی برای اهداف بسیار گسترده ای از قبیل اعتبارسازی ، تبلیغات اینترنتی ، درآمدزایی ، اطلاع رسانی و … استفاده می گردد.

وب سایت های اینترنتی را می توان از جهات مختلف طبقه بندی کرد بعنوان مثال از جنبه کارکرد کلی می توان سایت ها را به دسته های : وب سایت های اطلاع رسانی ، وب سایت های تجارت الکترونیک ، وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت های کاربردی ، وب سایت های تفریحی ، وب سایت های شبکه اجتماعی ، وب سایت های علمی و … دسته بندی نمود. به همین صورت سایت ها را می توان از جنبه های فنی نیز طبقه بندی کرد ، مانند سایت های دینامیک ، سایت های استاتیک. اگر نسبت به سایت های های دینامک و استاتیک آشنایی ندارید از راهنمایی موجود در همین صفحه استفاده نمایید.

بر طبق آخرین آمارهای جهانی، کاربران اینترنت در ایران را جمعیت ۴۲ میلیونی و رو به رشد تشکیل میدهد. بر طبق همین آمار نشان داده شده که ۵۳% از جمعیت ایران از اینترنت استفاده می کنند. وجود این تعداد مخاطبان باعث میشود که هر کسب و کاری که طالب رشد و توسعه خود باشد به این حوزه روی آورد. وب سایت برای شما ۲۴ ساعت روز و ۳۶۵ روز سال فعال است و کالا و خدمات شما را با ترکیبی از متن ، عکس ، ویدیو ، صوت و … معرفی می کند. اگر رقبای تجاری خود مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد با طراحی وب سایت یک گام از شما جلوتر هستند و سهم بیشتری از بازار را نصیب خود می کنند.

این دو نوع سایت در ساختار کلی و سیستم پیاده سازی با هم تفاوت های بسیاری دارند و مفهوم این دو نوع وب سایت دقیقا مطابق نام آن هاست. اگر شما بخواهید وب سایتی پویا داشته باشید که بتوانید در آن عکس ها ، منوها ، اطلاعات تماس ، اخبار ، چیدمان صفحات و …. را تغییر داده و تعویض نمایید باید از وب سایت های داینامیک استفاده نمایید. در سایت های داینامیک شما می توانید صفحه بسازید، عکس ها را عوض کنید و متون خود را ویرایش نمایید. همچنین در سایت های داینامیک ، تغییرات توسط مدیر سایت و بدون نیاز به داشتن دانش عمیق فنی انجام پذیر است.

برای اینکه سایتی داینامیک طراحی شود بایستی از یک CMS برای ویرایش ، حذف و یا افزودن اطلاعات استفاده شود که با محیط کاربری آسان امکان هر نوع تغییر در سایت را توسط خود شما فراهم میکند. اما در سایت های استاتیک از قبل شما سایتی دارید که صفحات در آن به صورت html و css طراحی می شود و امکان تغییر در آنها فقط توسط برنامه نویسان وب امکان پذیر خواهد بود. این تفاوت های سبب میشود تا چنانچه بخواهید در جستجوهای گوگل و … روی بهینه سازی سایت خود کار کنید نیاز به داشتن سایتی پویا (داینامیک ) پیدا کنید تا بتوانید اطلاعات آن را هر چند وقت یک بار تغییر دهید.

هاست (Host) به فضایی گفته میشود که برنامه سایت شما و اطلاعات سایت در آن قرار می گیرد و در لغت هاست به معنای میزبان میباشد. در حقیقت فضای هاست شما بر روی سیستم کامپیوتری قرار گرفته است که همواره به اینترنت متصل هستند و این امر سبب میشود کاربران بتوانند به آن وصل شده و اطلاعات سایت شما را مشاهده نمایند.

شرکت هایی که خدمات میزبانی و یا هاستینگ ارائه می دهند از طریق نرم افزار های مختلف امکان تقسیم بندی و ارائه فضا های مختلف را برای کاربران فراهم می آورند و این امکان را به کاربر می دهند تا بتواند فضای خود را مدیریت نماید. هاست های خریداری شده در اکثر مواقع امکان ارتقا و افزایش فضا را خواهند داشت با این وجود توجه داشته باشید شما باید هاست خود را مطابق نیاز فنی خریداری نمایید.

هر سایتی در فضای اینترنت باید دارای نامی باشد که توسط آن نام قابل مشاهده باشد که به آن دامنه گفته می شود. در واقع شما می توانید سایت خود را از طریق دامنه در دنیای اینترنت نمایش دهید. هر دامنه دارای دو بخش اساسی می باشد.بخش اول شامل نام اصلی دامنه است که همان نامی است که شما برای سایت و یا وب سایت خود در نظر می گیرید.

بخش دوم شامل پسوند دامنه می باشد.انتخاب پسوند برای یک دامنه امری اساسی می باشد.این پسوند ها بسیار متنوع و از تنوع بالایی برخوردار هستند.از مهمترین این پسوند ها .com , .net , .org , .ir , و… می باشد.شما بایستی بر اساس نوع کار شرکت و یا سازمان خود این پسوند را انتخاب نمایید.

مشاوران ما در ابتدای فرایند طراحی وب سایتتان شما را در رابطه با نحوه انتخاب یک دامنه مناسب راهنمایی میکنند تا دامنه ای انتخاب شده هم به کسب و کار شما مربوط باشد و هم ویژگی های یک دامنه خوب را داشته باشد.

سایت ها به لحاظ درآمدزایی نیز به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند ، یکی سایت هایی با درآمدزایی مستقیم و وب سایت های با درآمدزایی غیر مستقیم از وب. در وب سایت هایی که درآمد خود را به شکل مستقیم از وب در می آورند ، معمولا خدمات و محصولاتی به شکل آنلاین فروخته می شود و یا در ازای ارائه اطلاعاتی ، وجهی اخذ می شود. سایت هایی مانند فروشگاه های الکترونیک ، پرتال های بی تو بی و … از اینگونه وب سایت ها می باشند و صاحب سایت مستقیما از وب سایت خود کسب درآمد می کند. اما وب سایت های با درآمد غیر مستقیم ، معمولا وب سایت های معرفی شرکت ها و محصولات هستند که اگرچه ممکن است کسی مستقیما از روی خود سایت خرید انجام ندهد و یا خود سایت به تنهایی درآمدزا نباشد ولی به واسطه مشاهده سایت توسط افراد مختلف و یا کسب اعتبار از طریق وب سایت و امثال آن ، محصولات و خدمات شرکت فروخته شده و یا اینکه نمایندگی های فروش برای محصول یافت شود. در این صورت وب سایت به شکل غیر مستقیم در افزایش درآمد صاحبانش نقش ایفا می کند و اینگونه وب سایت های اینترنتی درآمدزایی غیر مستقیم را تضمین می کنند.

کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته و نیازها و انتظارات خود را از وب‌سایت، اعلام نمایید. کارشناسان ما در مورد هزینه پروژه، مدت زمان اجرای آن و موارد مهم دیگر به شما مشاوره داده و به سوالات شما پاسخ می‌دهند. بعد از راهنمایی اولیه یک جلسه حضوری برای آشنایی بیشتر با فرایند طراحی وب سایت شما برگزار میگردد و نسبت به موضوعات اولیه چون : هدف کلی شما از طراحی وب سایت ، نام دامنه و هاست مورد نیاز و موضوعات مربوط به سئو و بهینه سازی صحبت و تصمیم گیری خواهد شد.

تیم طراحی دینا وب، تنها از قالب‌های استاندارد و لایسنس‌دار در طراحی سایت‌های مبتنی بر وردپرس استفاده می‌کند. متاسفانه در ایران کمتر شرکتی از قالب‌های لایسنس‌دار استفاده می‌کند و این زمینه ای برای کاهش امنیت سایت شما و امکان مشکلات جدی را ایجاد میکند. واکنشگرا بودن (نمایش مناسب در دستگاه های مختلف مانند موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی)، هماهنگ بودن عناصر سایت و امنیت بالای آن، از مزایای اورجینال بودن قالب‌های انتخابی برای سایت شما خواهد بود. در کنار قابلیت های حرفه ای قالب های استاندارد در صورت تمایل تیم طراحی ما بر اساس نیازها و خواسته های شما اقدام به طراحی آبجکت های گرافیکی برای بخش های مختلف وب سایتتان مینماید.

به طور کلی هزینه های طراحی سایت معمولا شامل موارد زیر است:

هزینه ثبت یک دامنه که با این نام وب سایت شما در فضای اینترنت در دسترس کاربران قرار میگیرد.

هزینه میزبانی وب (اجاره فضا یا Host در اینترنت) که صفحات وب سایت شما و پست های الکترونیکی تان را نگهداری می کند

هزینه طراحی و پیاده سازی سایت و برنامه نویسی های بخش های مختلف پروژه

اما با توجه به اینکه اجرای پروژه طراحی وب‌سایت به پارامتر های مختلفی از جمله نوع ماژول‌های وب‌سایت و خدماتی که ارایه می‌دهد بستگی دارد؛ قبل از بررسی دقیق خواسته‌های شما به صورت دقیق، نمی‌توان هزینه طراحی وب‌سایت را اعلام کرد. اما به صورت پایه هزینه‌های طراحی سایت در دینا وب از ۱.۵ میلیون تومان آغاز می‌شود. این هزینه بابت طراحی سایت و نگهداری آن در یکسال اولیه راه اندازی وب سایت میباشد و در سال های آینده از شما فقط هزینه تمدید هاست و دامنه دریافت میشود.

با توجه به نوع وب‌سایت، نوع خدمات و پیچیدگی‌های اجرا، زمان هر پروژه می‌تواند متغیر باشد. اما برای یک وب‌سایت پایه می‌توان زمان تقریبی ۲۰ روز کاری را در نظر گرفت.

آیا سوالی دارید که پاسخ آنها نیافته اید ؟

در صورت نیاز به مشاوره تلفنی و یا حضوری جهت طراحی وب سایت ، اطلاعات تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.