در حال بارگذاری

استفاده از سینماگراف در طراحی سایت

سینماگراف در طراحی سایت

استفاده از سینماگراف در طراحی سایت

طراحی صفحات وب هر ساله در حال پیشرفت هستند. خلاقیت های زیادی نیز در این چند سال وارد طراحی سایت شده اند، استفاده از سینماگراف در طراحی سایت نیز یکی از همین خلاقیت ها است که به ایجاد صفحات جذاب کمک می کند.

سینماگراف چیست؟

سینماگراف نوعی تصویر متحرک است که از ترکیب عکس و حرکت بوجود می آید، به این صورت که بخشی از تصویر ثابت است و بخش دیگر متحرک است و یک الگوی چرخشی را تا بی نهایت تکرار می کند. این نوع تصاویر را با فایل های GIF می شناسید که عموما در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند. روش اصلی تولید سینماگرافی نیز همانند ساخت فایل های گیف می باشد اما نوع استفاده از آن ها متفاوت است.

قبلا شاهد این بودیم که طراحان سایت در قسمت تبلیغات بنری شان از این نوع فایل ها با فرمت Gif استفاده می کردند اما اکنون بنر های جدید و پیشرفته و سئو شده مورد استفاده قرار می گیرد. سینماگرافی یا تصاویر متحرک دوباره با رونق گرفتن پلتفرم موبایل و افزایش استفاده کنندگان این دستگاه ها وارد عرصه جدیدی شد و بیشتر در قسمت طراحی گرافیک سایت مورد استفاده قرار گرفت و به زیباسازی قالب های سایت کمک کرد.

نمونه های جذاب سینماگراف را در سایت های بزرگ می توانید مشاهده کنید در همین مطلب نیز نمونه هایی برای آشنایی بیشتر شما با این خلاقیت جدید می آوریم.

سینماگراف در طراحی سایت

تهیه سینماگراف برای سایت

برای تهیه سینماگراف در طراحی سایت دو راه کار در پیش پای شما قرار دارد اولی اینکه می توانید در سایت های اینترنتی جستجو کرده و سینماگراف مورد نظر خود را پیدا کنید و از آن در سایت استفاده نمایید. راه دوم این است که خودتان دست به کار شده و یک سینماگراف درست کنید. راه سوم هم وجود دارد که برای کار های حرفه ای توصیه می شود، آن هم این است که از یک متخصص این کار یا گرافیست درخواست کنید که سینماگراف مورد نظرتان را برای شما بسازد.

اگر علاقه دارید که از سینماگراف های آماده استفاده کنید بهترین راه جستجو موضوع مورد نظرات در گوگل است که توصیه می کنیم به صورت اینگلیسی سرچ کنید تا نتایج بیشتر و جذاب تری داشته باشید. اگر هم نتوانستید تصویر متحرک مورد نظرتان را در اینترنت پیدا کنید باید خودتان دست بکار شوید و نرم افزار های سینماگراف ساز را نصب کرده و تلاش کنید یک فیلم را تبدیل به سینماگراف نمایید. نرم افزارهای زیادی برای اکثر پلتفرم ها ارائه شده است که مهم ترینشان flixel.com برای سیستم عامل ios و اپلیکیشن Loopsie برای آندروید می باشد.

نحوه ساخت سینماگراف اختصاصی

ساخت سینماگراف در طراحی سایت کار چندان دشواری نیست اما ساختن سینماگراف جذاب و حرفه ای کمی پیچیده است و باید کمی تجربه داشته باشید، مهم ترین چیز برای خلق آثار هنری، ایده و خلاقیت است. داشتن ایده در ساخت سینماگراف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ایده مناسبی دارید خودتان با صرف کمی زمان می توانید به راحتی سینماگراف خود را تهیه نمایید.

وسیله هایی که برای ساخت سینماگراف اختصاصی نیاز دارید شامل : دوربین فیلمبرداری یا گوشی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت، پایه برای نگه داشتن گوشی، پیدا کردن سوژه مناسب فیلمبرداری و نرم افزار های ویرایشگر فیلم و اپلیکیشن تبدیل فیلم به سینماگراف می باشد.

پیدا کردن ایده برای سینماگراف

برای یافتن ایده جذاب و مناسب موضوع کاری وب سایت خود ابتدا باید در اینترنت جستجو کرده و سینماگراف های هم موضوع با حیطه خود را تماشا کنید تا بتوانید ایده خود را پیاده سازی نمایید. دیدن تصویرهای متحرک دیگر دید شما را برای ساخت سینماگراف اختصاصی باز تر خواهد کرد و به شما کمک می کند تا ایده ی بهتری را برای ساخت سینماگراف پرورش دهید.

سینماگراف در طراحی سایت

ویژگی های مهم سینماگراف حرفه ای

اصلی ترین ویژگی یک سینماگراف عالی موضوعیت داشتن آن است، یعنی موضوع سایت شما را بازگو کند، اینطور نباشد که سینماگراف ارتباط معنایی با خدمات سایت شما نداشته باشد.

  • یکی دیگر از ویژگی های سینماگراف خوب غیر محسوس بودن آن است یعنی اگر کسی ابتدا آن را ببیند تشخیص ندهد که متحرک است، برای انجام این کار باید بیشتر سینماگراف را تصویر ثابت تشکیل دهد.
  • تکرار پذیر بودن سینماگراف در طراحی سایت نیز مهم می باشد، به علت الگوریتم های جدید گوگل که تاثیر سرعت سایت را در رتبه بندی افزایش داده اند، هرچقدر سینماگراف شما کم حجم تر باشد از نظر گوگل بهینه تر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از تصاویر تکرار شونده و با زمان کم استفاده کنید.
  • استفاده از انسان در سینماگراف تاثیر بیشتری روی مخاطبان خواهد گذاشت و احتمال ورود به صفحه مورد نظر بیشتر خواهد بود.
  • آخرین نکته ای که سینماگرافرهای حرفه ای رعایت می کنند بهینه سازی آن می باشد. سعی کیفیت عکس را زیاد پایین نیاورید و با کوتاه کردن زمان حجم فایل را کم کنید. زیرا معمولا با کاهش کیفیت اثر بخشی آن نیز کاهش می یابد.

تاثیر سینماگراف در افزایش فروش

سینماگراف ها به علت متحرک بودن توجه کاربران را به خودشان جلب می کنند و باعث می شوند که بر روی آن ها کلیک کنند. بیایید از دید خودمان به این مسئله نگاه کنیم. وقتی وارد یک صفحه اینترنتی می شویم که تمام المان هایش ثابت است و فقط یک المان متحرک است ناخواسته به المان متحرک نگاه می کنیم و اگر به دردمان بخورد رویش کلیک می کنیم، کاربران سایت شما نیز چنین رفتاری را از خودشان نشان می دهند پس تاثیر بسزایی بر افزایش فروش شما خواهد گذاشت.

سینماگراف رایگان

در پایان مقاله سایتی را معرفی می کنیم که می توانید از سینماگراف های رایگان آن استفاده نمایید. سایت freecinemagraphs.com سینماگراف های رایگان دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین سایت هایی هستند که سینماگراف های پولی ارائه می دهند که می توانید با دادن هزینه ای نه چندان زیاد یک سینماگراف جذاب برای خود داشته باشید.

شرکت طراحی سایت در قزوین دیناوب با در اختیار داشتن تیمی از متخصصین در زمینه طراحی سایت حرفه ای، خلاقیت های زیادی را برای منحصر به فرد بودن سایت شما ارائه می دهد. دیناوب همچنین خدماتی همچون تولید محتوا، هاست و دامین، تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در قزوین را ارائه می دهد و در تمامی این زمینه ها به صورت رایگان به شما مشاوره خواهد داد.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب