در حال بارگذاری

مزایای استفاده از وردپرس

یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مدیریت محتوا وردپرس است که با زمان PHP نوشته شده است. دلیل محبوبیت آن آسان بودن سیستم مدیریت و همچین بهینه بودن ساختار وردپرس از لحاظ سئو است. همین ویژگی وردپرس، را به انتخاب بسیاری از طراحان وب سایت تبدیل کرده است. برای اینکه متوجه شوید که چرا وردپرس از محبوبیت بالایی برخوردار است باید با تاریخچه، نحوه کار و همچنین مزایای استفاده از وردپرس آشنا بشید. اگر تمایل به آشنایی با وردپرس دارید ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا منتشر شد. انعطاف‌پذیری بسیار بالای آن یکی از مزایای استفاده از وردپرس است. نرم‌افزاری ساده برای ایجاد وب سایت و حتی اپلیکیشن‌های تحت وب است که نظر بسیاری از طراحان را به خود جلب کرده است. امروز بیشتر از ۳۰ درصد سایت‌های جهان با استفاده از سیستم مدیریت محتوا تولید شده‌اند.

 وردپرس

تاریخچه استفاده از وردپرس

ابتدا میشل والدریگی فرانسوی در سال ۲۰۰۱ یک یک برنامه‌نویس است این نرم‌افزار را برای وبلاگ‌نویسی با استفاده از PHP منتشر کرد. سپس مایک لیتل و مت مولنوگ در سال ۲۰۰۳ با توسعه این نرم‌افزار آن را تکمیل کرده و به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا راه‌اندازی کردند. بعد از انتشار اولین نسخه بروزرسانی‌های زیادی بر روی این نرم‌افزار انجام شده است که هر بار امکانات بیشتری به آن اضافه شده و مورد رضایت کاربران بوده است.

محبوبیت و رضایت

امروزه وردپرس توسط بیش از ۳۰ درصد از کل وب سایت‌ها استفاده می‌شود. این نرم‌افزار دارای سیستم مدیریت محتوا با ۵۹.۴ درصد از سهم بازار است. هر توسعه دهنده محتوا یا بازاریاب که در این زمینه فعالیت می‌کند می‌داند که گزینه‌های مختلفی برای طراحی وب و سیستم عامل‌های وبلاگ وجود دارد. گزینه‌های رایگان و پولی زیادی وجود دارد که انتخاب آن‌ها ممکن است دشوار به نظر برسد. وردپرس تا به حال رشد و توسعه زیادی داشته است و روز به روز در این مسیر حرکت می‌کند. امروزه این سیستم به عنوان محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم مدیریت محتوا در اینترنت شناخته می‌شود. تا به امروز نزدیک به ۸۰ میلیون وب سایت در سراسر جهان توسط این سیستم ساخته و مدیریت می‌شوند. بر این اساس وردپرس به تنهایی سهم زیادی از بازار توسعه وب دارد.

کاربری آسان

همین ویژگی موجب این شده وردپرس مورد پسند طراحان سایت قرار بگیرد و در رقابت با سایر رقبا از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. در وردپرس تا حد زیادی نیاز به داشتن تخصص در PHP, HTML و CSS را کاهش داده است بنابراین شما می‌تواند بدون تخصص در موارد یاد شده نیز اقدام به طراحی سایت کنید. از دیگر مزایای استفاده از وردپرس این است که هر شخص می‌تواند برای سایت خود یک قالب آماده استفاده کند. در صورت نیاز به قالب شخصی و متناسب با نیاز‌ها خود می‌توانید با کمک یک توسعه دهنده حرفه‌ای و شرکت‌های طراحی سایت خوب و با تجربه قالب شخصی و خاص سایت خود را طراحی کنید. همکاری با با شرکت‌های معتبر مانند دیناوب به شما کمک می‌کند که زمان و هزینه کمتری برای داشتن یک سایت حرفه‌ای صرف کنید و خیال خود را برای پشتیبانی از مشکلات احتمالی راحت کنید.

وردپرس

پیشرفت و بروزرسانی

همانگونه که در ابتدا گفتیم وردپرس هم‌سو با پیشرفت تکنولوژی و نیاز کاربران بروزرسانی می‌شود. نتایج این بروزرسانی‌ها همواره از نظر کاربران رضایت بخش بوده است. لازم است بدانید بروزرسانی‌ها در جهت پیشرفت امکانات، هم‌سو شدن با نیاز کاربر و برطرف کردن مشکلات است.

انعطاف‌پذیری

قطعا وردپرس یکی از منعطف‌ترین نرم‌افزار برای طراحی سایت است. وجود افزونه‌ها کاربردی فراوان و هزاران پوسته زیبا و حرفه‌ای از دیگر مزایای استفاده از وردپرس به حساب می‌آید. این افزونه‌های کاربردی هر روزه افزایش میابد و همواره در حال بروزرسانی هستند که باعث ایجاد تجربه‌ای راحت و لذت بخش برای کاربران می‌شود. از طرف دیگر نصب و کار با این افزونه‌ها کار بسیار ساده‌ای است که شاید در کمتر از ۵ دقیقه بتوان آن را نصب و فعال‌سازی کرد. با توجه به همین ویژگی‌ها وردپرس نیاز تمام سلیقه‌ها را برطرف می‌کند.

طراحی سایت فروشگاهی آسان

به راحتی می‌شود با استفاده از افزونه Woocommerce هر آنچه برای یک سایت فروشگاهی نیاز دارید را در زمانی کوتاه طراحی و پیاده‌سازی کرد. این افزونه نیز مانند سایر افزونه‌ها تنها با چند کلیک نصب و راه اندازی می‌شود و یادگیری و استفاده از آن بسیار راحت است. از قابلیت این افزونه می‌شود به دسته‌بندی محصولات، اتصال به درگاه‌های بانکی ایرانی و خارجی، مدیریت کدهای تخفیف و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.

سئو و بهینه‌سازی

برای داشتن یک سایت حرفه‌ای همان طور که در مقاله‌های مربوط به آن در دیناوب توضیح دادیم نیاز اساسی به سئو وجود دارد. سئو یکی از مهمترین عوامل موفقیت تمام سایت‌ها با هر موضوعی است. وجود افزونه‌های بسیار کاربردی در این زمینه برای سایت شما نگرانی شما را بابت این موضوع برطرف می‌کند. این افزونه‌های موجود در وردپرس به شما کمک می‌کنند که محتوای خود را وابسته به الگوریتم‌های موتور‌های جستجو تولید کنید. از جمله مزایای استفاده از وردپرس فارسی بودن وردپرس و افزونه‌های آن است.

وردپرس

امنیت

وردپرس از جهت امنیت یکی از بهترین نرم‌افزار‌های طراحی سایت است. وجود افزونه‌های فراوان و بسیار کاربردی شما در برابر بسیاری از موارد ایمن می‌کند. با استفاده از این افزونه‌ها و البته گروه پشتیبانی حرفه‌ای شما هیچ نگرانی بابت امنیت سایت نخواهید داشت.

جامعه بسیار بزرگ و فعال

استفاده رایج از هر چیزی می‌تواند دلیل به خوب بودن آن باشد. وجود فعالان بسیار زیاد و استفاده بسیاری از طراحان از وردپرس نیز یکی از دلایل خوب بودن این نرم‌افزار است. از طرف دیگر این فراوانی کاربر و کاربرد به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی مشکلات خود را با دیگر کاربران طرح کرده از آموزش‌های رایگان و در دسترس برای رفع مشکلات استفاده کنید. همچنین فعال بودن حجم زیاد کاربران و طراحان موجب پیشرفت و بهبود روزانه این نرم‌افزار می‌شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به تمام نکاتی که در بالا توضیح دادیم مزایای استفاده از وردپرس را متوجه شدیم. همچنین دریافتیم که بیش از ۳۰ درصد سایت‌های جهان با وردپرس طراحی شده که عددی بالای ۸۰ میلیون می‌شود. کاربری ساده و بروزرسانی‌های پی در پی به همراه جامع گسترده نیز به شما کمک می‌کند که با کمترین مشکل از این نرم‌افزار استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب