در حال بارگذاری

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

بدون شک سادگی و دسترسی آسان مهم ترین نکته در طراحی یک سایت می ­باشد. استفاده از تمامی امکانات و ویژگی های طراحی سایت، در حد بسیار زیاد و افراطی، موجب شلوغی صفحه و سردرگمی کاربران می­ شود. چنین سایتی کاربران را فراری می­ دهد. پاپ آپ یکی از همان ابزارها است. در این مقاله در رابطه با استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت بحث خواهیم کرد.

پاپ آپ چیست ؟

شاید بسیاری از کاربران با مفهوم پاپ آپ آشنایی داشته باشند. پاپ آپ (Pop Up) صفحه ای مجزا از وب سایت است که برای نمایش محتوا به کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته اغلب پاپ آپ جهت نمایش محتوای مهم و ضروری و بدون ایجاد تغییر در ساختار اصلی وب سایت به کار برده می­شد. اما با گذشت زمان عده ای منفعت طلب از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی بهره گرفتند. به طوری که اکثر سایت ها پر از صفحات پاپ آپ ها شده بود و کاربران را آزار می­داد. در اینجا بود که گوگل قدم به عرصه درهم ­ریخته پاپ آپ ها گذاشت و اعلام نمود سایت هایی که تبلیغات زیادی را در خود جای داده اند با کاهش رتبه در SERP مواجه خواهند شد.

در آن زمان هیچ کس ویژگی های پاپ آپ های مورد نظر گوگل و کاربران را نمی­دانست.

انواع پاپ آپ ها

با توجه به محل قرار گیری پاپ آپ ها روی سایت، پاپ آپ ها به سه مدل تقسیم می­ شوند:

  • Modal:کادر های کوچکی که در گوشه های صفحه باز می­ شود و محتواهای گوناگونی را به نمایش می­ گذارد، از این نوع می ­باشند. این مدل پاپ آپ ها رایج ترین روش استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت می باشد.
  • Interstitial:پاپ آپ هایی که تمام صفحه را در برمی­ گیرند و برای مشاهده محتوای سایت باید آن را ببندید، جزو این دسته می­ باشند.
  • Notification Bar:نوارها و کادرهایی که در بخش های بالایی یا پایین صفحه قرار می ­گیرند و محتوای موردنظرشان را به نمایش می­ گذارند، در این دسته جای می­ گیرند.

نحوه استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت ارزشمندی آن را مشخص می­ کند. کیفیت محتوای به نمایش در آمده در پاپ آپ و همچنین امکان دسترسی سریع و ساده کاربر به محتوای اصلی وب سایت از مهم ترین معیارهای ارزشمندی پاپ آپ ها محسوب می ­شوند.

فواید استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

در این سال ها ذهنیت بدی درباره پاپ آپ ها ایجاد شده است و تصور می ­شود استفاده از آن ها تحت هر شرایطی موجب عصبانیت گوگل و موتورهای جستجو می­ شود. اما اینطور نیست. اگر نحوه استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت را به طور صحیح بیاموزید، نتایج فوق العاده و هیجان انگیز آن را خواهید دید.

  • توجه به ویژگی های روانشناختی: اولین مواردی که توجه انسان را جلب می­کنند و چشم ها را درگیر خود می­ کنند، افکت های جذاب و تصاویر زیبا و رنگی می­ باشد. پنجره های پاپ آپ این ویژگی را دارند. پاپ آپ ها با داشتن جذابیت تصویری قابلیت جذب سریع مخاطبان را دارا می­ باشند.
  • قابلیت جلب توجه: در جهان وسیع امروزی که در دنیای وب ایجاد شده است، اغلب کاربران فرصت کافی برای گشت و گذار درون سایت ها را ندارند. به همین دلیل ممکن است از اخبار مهم غافل شوند. استفاده از پنجره های کوچک، رنگی و جذاب پاپ آپ می تواند کابران را به سمت اطلاعات مهم سوق دهد.
  • سادگی در طراحی: همانطور که در ابتدا بیان شد، سادگی مهم ترین معیار طراحی هر سایت می­ باشد. استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت، شلوغی و ازدحام صفحات سایت را کاهش می ­دهد و فقط مطالب اصلی و مهم در مرکز وب سایت قرار می گیرند.
  • انعطاف پذیری: استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت جهت نمایش محتواهای مختلفی نظیر عضویت در خبرنامه یا تخفیفات استثنایی به کار گرفته می­ شود. ضمن اینکه می توان آن ها را در لحظه ورود به سایت و یا پس از اسکرول کردن و یا حتی هنگام خروج کاربران از سایت فعال نمود و بهره لازم را از کاربران دریافت کرد.
  • رشد نرخ تبدیل مشتری: آزمایشی توسط وب سایتی معتبر در زمینه طراحی سایت با هدف بررسی تاثیر پاپ آپ بر نرخ تبدیل مشتری انجام شده است. نتایج این آزمایش نشان می­ دهد استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت موجب افزیش نرخ تبدیل تا ۳ درصد می­ شود. همچنین این وب سایت اعلام نموده اگر نکات مهم در طراحی پاپ آپ ها را به درستی رعایت کنید، امکان افزایش نرخ تبدیل مشتریان تا ۹ درصد افزایش می یابد.
استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

در این موقعیت ها از پاپ آپ استفاده نکنید !

در بخش راهنمای Webmaster Blog، شرکت گوگل از برنامه نویسان و طراحان وب سایت ها می­ خواهد تبلیغات به کمک پاپ آپ ها را به صورت هدفمند ارائه نمایند. شرکت گوگل می­خواهد که پاپ آپ ها برای کاربران شخصی سازی شده تا موجب آزار بازدیدکنندگان وب سایت نگردند. همچنین استفاده از پاپ آپ موبایلی در شرایط زیر جریمه های سنگینی را در پی دارد که باید از آن ها پرهیز کرد:

  • پاپ آپ هایی که بالافاصله پس از ورود به صفحه سایت به نمایش در می آیند و موجب سردرگمی کاربران می­ شوند.
  • پاپ آپ هایی که از دسترسی کابر به صفحه اصلی سایت جلوگیری می­ کنند و محتوای اصلی سایت را پنهان می­ کنند.
  • و در نهایت، پاپ آپ هایی که تمام فضای صفحات را دربر­می ­گیرند.

پاپ آپ هایی که گوگل را عصبانی نمی ­کند

قوانین زیر در راستای استانداردهای گوگل ذکر شده اند و رعایت آن ها موجب بهینه سازی وب سایت شما می­ گردد:

  • در صورتی که مطلب مهمی برای نمایش ندارید از پاپ آپ ها استفاده نکنید. استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت، اگر بدون هدف باشد موجب سلب اعتماد کاربران می گردد.
  • پاپ آپ شما باید از نظر ظاهری با وب سایت شما هماهنگ باشد.
  • محتوای درون پاپ آپ نیز باید با محتوای وب سایت اصلی هماهنگ باشد.
  • طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو برای پاپ آپ در نظر بگیرید.
  • حتما راه خروج و بستن پاپ آپ را برای مشتری در نظر بگیرید.
  • بهتر است پاپ آپ را در صفحه اول سایت قرار ندهید و امکان مشاهده و بررسی سایت را به کاربران بدهید. اجازه دهید کاربران به دیدن محتواهای بیشتر تمایل نشان دهند و سپس پاپ آپ را فعال کنید.
  • پاپ آپ را حداقل ۵ ثانیه پس از ورود کاربر به سایت می­ توانید فعال کنید.
  • محتوای مدنظر را با استفاده از جمله های کوتاه و به صورت شفاف بیان کنید.
  • لازم است دسترسی به لینک موجود در صفحه پاپ آپ برای کاربران ساده باشد.
  • اگر کاربر یک بار پنجره پاپ آپ را بست، مجددا آن را در صفحات دیگر نمایش ندهید.

دیناوب ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در قزوین ، سئوی سایت ، طراحی فروشگاهی اینترنتی ، تولید محتوای سایت ، تبلیغات ادوردز و … می باشد. خدمات دیناوب توسط بهترین متخصصین در استان قزوین انجام می شود. همچنین کلیه خدمات با مشاوره رایگان همراه بوده تا بتوانید بهترین تصمیم را در زمینه کسب و کار خود انخاذ نمایید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب