در حال بارگذاری

آموزش جامع الگوریتم RankBrain بخش سوم

فصل ۵

چگونه محتوای خود را برای Bounce Rate و Dwell Time بهینه کنیم

الگوریتم رنک برین

تا اینجا، شما از نکات تقویت کننده CTR استفاده کردید و تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته روی نتیجه شما کلیک می کنند.

حالا باید به Google نشان دهید که صفحه شما کاربران را خوشحال می کند. (رضایت کاربر)

و بهترین راه برای انجام این کار؟ dwell time خود را بهبود بخشید.

آیا گوگل واقعاً از Dwell Time استفاده می کند؟ آره!

Dwell Time مدت زمانی است که کاربر پس از کلیک روی نتیجه گوگل، در سایت شما سپری می کند.

بدیهی است، هرچه کاربران زمان بیشتری در صفحه شما باشند، بهتر است. این به گوگل می گوید: “مردم عاشق این نتیجه هستند. بیایید آن را چند رتبه ارتقا دهیم. ”

و اگر شخصی بعد از ۲ ثانیه سایت شما را ترک کند، به گوگل می گوید : “این نتیجه مفید نبود! بیایید آن را چند رتبه کاهش دهیم. ”

بنابراین منطقی است که الگوریتم رنک برین زمان ماندگاری در صفحه (Dwell Time) را محاسبه می کند و نتایج را حول این سیگنال جابجا می کند.

در حقیقت، اخیراً یکی از کارمندان گوگل گفته است که گوگل قبلاً ۱۰۰٪ به سیگنال های خارج از صفحه (به خصوص بک لینک) اعتماد می کرد. با وجود اینکه گوگل هنوز از بک لینک استفاده می کند، این کارمند خاطر نشان کرد :

الگوریتم رنک برین

زمانی که ما مجموعه عظیمی از نتایج جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم، ارتباطی بین رتبه های بالا و نرخ پرش پایین مشاهده شد :

الگوریتم رنک برین

نحوه کاهش نرخ پرش (بانس ریت) و افزایش Dwell Time

چند استراتژی ساده که می توانید برای افزایش زمان ماندن کاربر در سایت خود استفاده کنید.

محتوای هدف خود را در بالای صفحه قرار دهید

وقتی شخصی از گوگل روی سایت شما کلیک می کند، می خواهد پاسخ سؤال خود را سریع پیدا کند.

به عبارت دیگر، آنها نمی خواهند به خواندن مطالب بی ربط شما بپردازند.

به همین دلیل اکیداً توصیه می کنیم هر چیزی را که محتوای شما را از دید کاربر دور می کند، حذف کنید، مانند این :

به جای این بنر، بهتر است اولین جمله از محتوای اصلی مربوط به جستجوی کلمه کلیدی شما باشد :

به این ترتیب خواننده خود را، از سردرگمی در می آورید.

از مقدمه های کوتاه استفاده کنید (حداکثر ۵-۱۰ جمله)

این مورد خیلی مهم است چرا که مقدمه و معرفی شما جایی است که ۹۰٪ از خوانندگان شما تصمیم می گیرند که بمانند یا بروند.

بعد از بررسی هایی که انجام شد، دریافتیم که مقدمه های کوتاه بهتر عمل می کنند.

چرا؟

وقتی شخصی در گوگل چیزی جستجو می کند، از قبل درباره آن موضوع اطلاع دارد. بنابراین نیازی به مقدمه زیاد نیست.

الگوریتم رنک برین

محتوای طولانی و عمیق منتشر کنید

با اطمینان می توانیم به شما بگوییم که :

محتوای طولانی تر = Dwell Time بهتر

بدیهی است که خواندن یک آموزش ۲۰۰۰ کلمه ای بیشتر از یک پست وبلاگ ۴۰۰ کلمه ای طول می کشد. اما این تنها بخشی از معادله است.

دلیل دیگر اینکه محتوای طولانی باعث افزایش Dwell Time می شود و به عبارتی محتوای طولانی تر می تواند به طور کامل به سؤال کاربر جستجوکننده پاسخ دهد.

به عنوان مثال ، شما ” how to run a marathon ” را جستجو می کنید.

و اولین نتیجه ای که روی آن کلیک می کنید یک پست ۳۰۰ کلمه ای است. این مطلب به سؤال شما پاسخ می دهد … اما شما ترجیح می دهید که بیشتر بدانید.

بنابراین شما می توانید بر روی دکمه برگشت کلیک کنید تا چیزی بهتر پیدا کنید( همانطور که ممکن است به خاطر بیاورید، گوگل این کار را “Pogo-stick” می نامد).

حال شما یک راهنمای جامع پیدا می کنید که هر چیزی که باید در مورد اجرای ماراتن بدانید را در بر می گیرد.

بنابراین شما با یک فنجان قهوه راهنما را از ابتدا تا انتها می خوانید. شما حتی بخش های خاصی را دوباره مطالعه می کنید. تمام این خواندن باعث بالارفتن Dwell Time  می شود.

محتوای طولانی آنقدر خوب است که من تمایل دارم فقط محتوایی را انتشار دهم که حداقل ۲۰۰۰ کلمه باشد.

محتوای خود را در بخش های کوچکتر عنوان بندی کنید

بدون شک خواندن ۲۰۰۰ کلمه سخت است.

و اگر این ۲۰۰۰ کلمه به عنوان حجم عظیمی از متن ارائه شود سخت تر نیز خواهد بود.

خوشبختانه، یک راه ساده برای حل این مشکل وجود دارد، زیر عنوان (subheaders).

زیر عنوان محتوای شما را به بخش های کوچکتری تبدیل می کند. این باعث بهبود خوانایی و همچنین Dwell Time می شود.

ما در انتشار مطالب سعی می کنیم برای هر ۲۰۰ کلمه زیرعنوان درج کنیم.

فصل ۶

استراتژی بهینه سازی تأثیر الگوریتم رنک برین و مطالعات موردی

در این فصل قصد داریم تعدادی استراتژی را که می توانید برای بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم رنک برین استفاده کنید، پوشش دهیم.

افزایش آگاهی از برند – بهبود  CTR

در فصل های گذشته به شما نشان دادیم که چگونه اعداد، احساسات و کلمات قدرتمند می توانند CTR ارگانیک شما را بهبود دهند.

اما یک مورد مهم دیگر وجود دارد که به آن اشاره نکردیم : آگاهی از برند.

نیازی به گفتن نیست، اگر کسی برند شما را بشناسد، بیشتر احتمال دارد که در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک کند. در حقیقت داده های WordStream دریافتند که آگاهی از برند می تواند CTR را تا ۳۴۲٪ افزایش دهد!

چگونه می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید؟

ابتدا تبلیغات فیس بوک را امتحان کنید.

حتی اگر افراد روی این گزینه ها کلیک نکنند و تبدیل به کاربر نشوند، تبلیغات فیس بوک می تواند برند شما را جلوی چشم های کاربران اینترنتی زیادی قرار دهد و همچنین سایر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، لینکدین و توییتر.

هنگامی که همان افراد نتایج جستجو را در گوگل میبینند، احتمال بیشتری دارد که روی نتیجه شما کلیک کنند.

همچنین ، یک خبرنامه ایمیل بسیار ارزشمند ایجاد کنید.

هیچ چیز بیشتر از ارسال محتوای ارزشمند به ایمیل افراد (ایمیل مارکتینگ)، آگاهی از برند شما را افزایش نمی دهد.

در آخر ، یک “تبلیغات گستره” را انجام دهید.

یک “محتوای تبلیغی رعد آسا” روشی است که شما در یک بازه زمانی کوتاه مطالب را در دامنه وسیعی از مخاطبان انتشار می دهید. این راه قدرتمندترین روش است. ولی هزینه های مالی نیز دارد. برای مثال استفاده از رسانه جمعی تلویزیون شامل این مورد است.

“صفر” را به “پیروزی” تبدیل کنید.

آیا صفحه ای در سایت دارید که کارهای گفته شده در این مطلب در آن اجرا نشده است.

ما خبر خوبی برای شما داربم: اگر همین الان به عقب برگردید و آن صفحه را برای الگوریتم رنک برین بهینه کنید، می توانید رتبه های خوبی بگیرید.

برای پر کردن “شکاف های محتوا” از کلید واژه LSI استفاده کنید.

کلمات کلیدی LSI کلمات و عبارات مرتبط با موضوع اصلی محتوای شما هستند.

چرا کلید واژه های LSI مهم هستند؟ آنها زمینه ای را برای رتبه بندی کامل صفحه شما به الگوریتم رنک برین می دهند.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما در حال نوشتن راهنمایی در مورد لینک سازی هستید.

کلمات کلیدی LSI مانند:

  • بک لینک
  • قدرت دامنه
  • لینک از طریق ایمیل
  • متن لنگر (انکرتکست)

وقتی الگوریتم رنک برین می بیند که محتوای شما این شرایط را شامل می شود، اطمینان پیدا میکند که صفحه شما در مورد لینک سازی است. این بدان معنی است که شما به احتمال زیاد رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع را نیز کسب می کنید و وقتی این کلمات کلیدی LSI را در پست خود قرار می دهید، به الگوریتم رنک برین اطمینان می هید که محتوای شما جامع است.

حالا نوبت شماست …

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید.

در صورتی که آموزش برای شما مفید بود آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

حالا می خواهیم اهداف شما را بشنویم.

اولین استراتژی و راه حلی که می خواهید اجرا کنید چیست؟

آیا می خواهید روی CTR تمرکز کنید؟ از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید؟ یا Dwell Time را بهبود ببخشید؟

در زیر این مطلب نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها