در حال بارگذاری

آموزش جامع الگوریتم RankBrain بخش دوم

فصل ۳

نحوه بررسی کلمه کلیدی در دنیای رنک برین

رنک برین

همانطور که دیدید، گوگل اکنون می تواند نیت پشت جستجوی یک کلمه کلیدی را درک کند.

بنابراین آیا این به معنی است که کلمات کلیدی که تا الان استفاده میکردیم، کارایی ندارد؟

جواب منفی!

فقط شاید لازم باشد روند بررسی و درنظر گرفتن کلمه کلیدی را از این پس بیشتر دقت کنید و آن را در مطابقت با RankBrain قرار دهید.

نادیده گرفتن کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail (آنها منسوخ شده اند!)

کلمات کلیدی طولانی دیگر کارایی ندارند. (البته، نظر ما این است)

روزانه صدها صفحه مختلف ساخته می شود … و هر کدام در کلمه کلیدی متفاوتی بهینه می شوند.

به عنوان مثال، شما می توانید یک صفحه بهینه شده برای ” best keyword research tool” ایجاد کنید و یک صفحه دیگر بهینه سازی شده برای “”best tool for keyword research .

در این حال گوگل قدیم (بدون رنک برین) هر یک از آنها را برای کلمات کلیدی طولانی (Long Tail) خود نتایج رتبه بندی متفاوتی می دهد!!!.

رنک برین

اما هم اکنون، الگوریتم رنک برین می فهمد که این اصطلاحات اساساً یکسان هستند. بنابراین گوگل نتایج جستجو تقریباً یکسانی را نشان می دهد.

رنک برین

به طور خلاصه ، بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی دیگر معنی ندارد.

در عوض چه کاری باید انجام دهید؟ به خواندن ادامه دهید …

کلمات کلیدی با طول متوسط (Medium Tail) ​​را بهینه کنید

به جای کلمات کلیدی طولانی، بهینه سازی مطالب روی کلمه کلیدی با طول متوسط را ​​توصیه می کنم.

کلمات کلیدی با طول متوسط​، حجم جستجوی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی طولانی دارند و خیلی هم رقابتی نیستند.

به عنوان مثال، در اینجا مجموعه ای از کلمات کلیدی پیرامون موضوع ” Paleo Diet” وجود دارد. کلمات کلیدی طول متوسط هستند.

وقتی صفحه خود را حول یک کلید واژه طول متوسط ​​بهینه می کنید، RankBrain به طور خودکار شما را برای آن اصطلاح و هزاران کلمه کلیدی مشابه رتبه بندی می کند.

به طور خلاصه، توصیه می کنم صفحه خود را حول یک کلمه کلیدی بهینه کنید.

( فقط مطمئن شوید که این یک کلید واژه با طول متوسط ​​باشد)

سپس، اجازه دهید رنک برین صفحه شما را برای تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط بررسی کند.

فصل ۴

نحوه بهینه سازی تگ های عنوان و توضیحات برای  CTR

همانطور که در فصل ۱ دیدید، CTR ارگانیک یک سیگنال مهم رتبه بندی RankBrain است.

سؤال این است: چگونه می توانید افراد را به اهداف خود برسانید؟

خوب، این دقیقاً همان چیزی است که در این فصل به آن می پردازیم.

تگ های عنوان را با احساسات در هم آمیزید !

در این مورد شکی نیست: عناوین عاطفی را بیشتر کلیک می کنند.

این چیزی است که سال هاست نویسندگان از آن استفاده می کنند. در سال های اخیر، تیم تحقیقات CoSchedule بین عنوان های بسیار عاطفی و بازخورد اجتماعی ارتباط مستقیمی پیدا کرد.

براکت ها و پرانتزها را به پایان عناوین خود اضافه کنید.

این شیوه هک CTR، مورد علاقه ماست.

ما اولین بار این نکته را از مطالعه ای دریافت کردیم که HubSpot و Outbrain چند سال پیش نوشته بودند …

در این پژوهش آنها ۳.۳ میلیون عنوان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها دریافتند که براکت ها از عناوین بدون براکت ۳۳٪ بهتر هستند:

در حقیقت، این تاکتیک کوچک به قدری خوب عمل می کند که ما تمایل داریم که پرانتز را در بیشتر عناوین خود جای دهیم.

استفاده از اعداد

داده های چندین منبع معتبر از جمله ( BuzzSumo ) مشخص می کند که : اعداد CTR را بهتر می کنند.

بهترین بخش؟ می توانید از اعداد در عنوان خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که تگ توضیحات (دیسکریپشن) خود را برای CTR بهینه کنید

بله ، تگ های توضیحات به طور مستقیم به سئو کمک می کنند و توضیحات بهینه شده می تواند CTR شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در اینجا چگونگی ایجاد یک تگ دیسکریپشن (description tag) آمده است :

ابتدا آن را احساسی کنید.

دقیقاً مانند یک تگ عنوان، کاری کنید که تگ توضیحات شما نیز احساساتی را منتقل کند.

بعد، از خودتان بپرسید که چرا کسی باید روی نتیجه شما کلیک کند.

آیا محتوای شما جامع است؟ براساس پژوهش است؟ خنده دار است؟ آن را در توضیحات خود ذکر کنید:

سپس کلمات و عباراتی را که تبلیغات پولی (AdWords) استفاده می کنند، کپی کنید.

به عنوان مثال ، هنگامی که ” خرید بلیط هواپیما ” را جستجو می کنیم ، می بینم که نتیج اول مربوط به تبلیغات ادورز گوگل هستند. میتوان از این کلمات در توضیحات استفاده کنیم.

در آخر ، کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

گوگل آن را بلد (Bold) می کند، که می تواند به نتیجه جستجوی شما کمک کند تا برجسته شود.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها