در حال بارگذاری

الگوریتم کبوتر چیست

در ابتدا بزارید یک توضیح کوچیک در مورد اینکه الگوریتم کبوتر چیست؟ به شما بدهم. برای این توضیح لازم است یک نکته را برای شما یادآوری کنم. در گذشته از کبوتر برای نامه‌رسانی استفاده می‌کردند. همانطور که در ادبیات و شعر‌ها بار‌ها نام کبوتر نامه رسان را شنیده‌اید. کبوتر‌ها در حفظ کردن موقعیت های مکانی (لوکیشن) بسیار قوی هستند. از طرف دیگر از کبوتر‌ها در نیروهای امداد نیز نیز استفاده می‌کنند. به دلیل شعاع دید بسیار وسیع کبوتر از این پرنده در ماموریت‌های نجات که توسط هلیکوپتر انجام می‌شود، استفاده می‌کنند. به همین دلیل است لباس‌های نجات غریق‌ها نارنجی رنگ است. رنگ نارنجی به راحتی برای کبوتر‌ها قابل تشخیص است.

حا شما می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در مورد کبوتر‌ها به دست آوردید به راحتی دلیل نام‌گذاری این الگوریتم را متوجه شوید. بله همانطور که متوجه شدید الگوریتم کبوتر مربوط به موقعیت مکانی (لوکیشن) است. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد این الگوریتم برای شما توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید متوجه شوید که الگوریتم کبوتر چیست؟ ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر چه کار می‌کند؟

موتور جستجو گوگل همواره تلاش می‌کند تا بهترین نتیجه را برای جستجو افراد به آنان نمایش دهد. برای گوگل تفاوتی ندارد این محتوا چیست، چه محتوا نوشتاری باشد، چه عکس و ویدئو باشد و ه فایل صوتی و یا هر محتوای قابل جستجو دیگر که توسط کاربران جستجو می‌شود. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود که من را یاد کشتی نوح می‌اندازد تلاش می‌کند بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهد. حتما تا الان برای شما اتفاق افتاده که کلماتی مثل نزدیک رستوران در محل خود یا بهترین کافی شاپ در فلان منطقه مورد نظر خود را جستجو کرده باشید. با جستجو این عبارت که مربوط به موقعیت مکانی مورد نظر شما است، در واقع شما الگوریتم کبوتر گوگل را فراخوانده‌اید. و قطعا از نتایج نشان داده شده رضایت خواهید داشت.

قبل از معرفی این الگوریتم جای خالی موقعیت‌های مکانی در نتایج جستجو گوگل به شدت احساس می‌شد. به همین دلیل گوگل برای پر کردن این جای خالی اقدام به معرفی الگوریتم کبوتر کرد. با استفاده از این الگوریتم که رضایت کاربران را نیز به همراه داشته است، گوگل توانسته نتایج بهتر و مرتبط‌تری با جستجو کاربران را برای آن‌ها به نمایش در آورد. استفاده از این الگوریتم در سئو محلی یا همان لوکال سئو تاثیر بسیار زیادی دارد.

الگوریتم کبوتر

سئو محلی چیست؟

حال که صحبت از لوکال سئو شد بهتر دانستیم که در مورد این موضوع نیز توضیحاتی را برای شما بدهیم تا بیشتر و بهتر درک کنید که کارای الگوریتم کبوتر چیست. گوگل با استفاده از موقعیت مکانی هر کسب و کار و. . می‌تواند آن را وابسته به کلمات جستجو شده توسط کاربران و موقعیت مکانی کاربران به آنان معرفی کند و تمام اطلاعات درج شده مانند عکس موقعیت مکانی و… را به کاربران نشان می‌دهد. تصور کنید دنبال یک رستوران غذای سنتی در محله مورد نظر خود می‌گردید (برای مثال ولیعصر)، با جستجو رستوران غذای سنتی در ولیعصر می‌توانید تمام رستوران‌های سنتی در این منطقه را مشاهده کنید. شما با این جستجو در الگوریتم گوگل یک جستجوگر محلی در نظر گرفته می‌شوید که موقعیت مکانی ولیعصر را را مورد جستجو قرار داده است. ممکن است موقعیت مکانی جستجو شده از موقعیت مکانی واقعی شما فاضلی بسیاری زیادی داشته باشد.

الگوریتم کبوتر

کمک به کسب و کار‌های محلی

هنگامی که شما اقدام به جستجو یک کلمه مانند سینما می‌کنید، گوگل به صورت پیش فرض بهترین و نزدیکترین سینما‌ها به شما را در صفحه نتایج جستجو به شما نشان می‌هد. بنابراین این روش جستجو نیز نوعی جستجو محلی به حساب می‌آید. حال شما تصور کنید اماکن دیدنی یا تاریخی ایران را مورد جستجو قرار می‌دهید. گوگل به هیچ عنوان اماکن تاریخی و دینی کشور‌های دیگر را به شما نشان نمی‌دهد. به همین دلیل بسیاری از کسب و کار‌ها برای اینکه رتبه بهتری در نتایج گوگل داشته باشند از عوامل محلی مانند نام شهر و استان و. . در کلمات کلیدی خود استفاده می‌کنند. این الگوریتم کمک بسیاری به کسب کار‌های محلی می‌کند. در این روش گوگل عواملی مانند فاصله مکانی، مسیر‌های دسترسی و ساعت‌های کاری را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. برای اینکه با کمک الگوریتم کبوتر بتوانید رتبه بالایی در صفحه نتایج به دست بیاورید بهتر است موقعیت مکانی خود را در نقشه گوگل ثبت کنید‌.

نتیجه

با مطالعه این مطلب دریافتیم که الگوریتم کبوتر چیست و چه کاربردی دارد. نحوه کار این الگوریتم تاثیر بسیاری در پیشرفت کسب و کار‌های محلی دارد. لیکن برخی از وب سایت‌ها با استفاده از این الگوریتم به رتبه‌های پایین در نتایج صفحه جستجو سقوط کرده‌اند. در مقابل آن بسیاری از کسب کار‌ها با استفاده درست از این الگوریتم توانسته‌اند رتبه خود را بهبود بخشند و پیشرفت زیادی را با استفاده از این الگوریتم به دست آورند. برای آشنایی با روش‌های اصولی سئو و آگاهی از نحوه درست از الگوریتم‌ها برای بهبود سئوی وب سایت می‌توانید و مطالب مرتبط با این موضوع را که در دیناوب قرار دادیم مطالعه فرمایید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب