در حال بارگذاری

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمات کلیدی مناسب و اصطلاحات کلیدی از مهمترین مراحل در بهینه سازی موتور جستجوی موفقیت آمیز است. افزایش ترافیک به سایت شما یک اولویت است، اما جذب مخاطب مناسب یک ضرورت است. انتخاب مؤثرترین کلمات کلیدی برای ارتباط با بازار هدف شما می تواند به زمان و تحقیق نیاز داشته باشد، اما ارزش آن را خواهد داشت.

۵ نکته جهت کمک به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب

۱.مثل یک مشتری فکر کنید

مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده و زمانی که فهرست اولیه کلمات کلیدی خود را ایجاد کردید، خودتان را در جای یک مشتری قرار دهید.

همچنین از خودتان بپرسید اگر می‌خواستم یکی از این محصولات یا خدمات را پیدا کنم، چه چیزی را در گوگل تایپ می کردم؟

می‌توانید با دیگران، مانند دوستان، اعضای خانواده و یا حتی مشتریان فعلی مشورت کنید تا نظر خود را در مورد عباراتی بیان کنند که در هنگام جستجو برای محصولات و خدمات شما مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

۲.مطالعه رقیب

لیستی از رقبای اصلی خود تهیه کنید و به وب سایت آن‌ها بروید تا ببینید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند. برای کمک به شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر ، مطالب آنها را بخوانید.

نگاه کردن به کلمات کلیدی رقیب شما نه تنها به شما کمک می کند تا آنچه را می توانید فراموش کنید، بلکه به گسترش لیست ایده های شما نیز کمک می کند. در این بخش شما خواهید آموخت که انتخاب کلمات کلیدی مناسب را به دو دسته آسان و سخت تقسیم کنید. سایت‌هایی مانند KWFinder میزان سختی و آسانی کلمات کلیدی را بر اساس میزان رقابت، به شما نشان می‌دهند. اما اگر این ابزارها را به کار نمی‌برید، با توجه به نتایج تحقیقات خود، استفاده از کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید.

۳.کلمات کلیدی بلند را بشناسید

کلمات کلیدی بلند ترکیبی از سه یا چند کلمه یا عبارت هستند. در حالی که کلمات کلیدی بلند ، غالبا حجم جستجوی کمتری دارند ، اما عموماً ترافیک مرتبط تر را به خود جلب می کنند ، به طور معمول رقابت کمتری دارند و رتبه بندی در آنها راحت تر است. کلمات کلیدی بلندی را انتخاب کنید که به مشخص کردن محصول یا خدمات شما کمک می کند بنابراین داشتن کلمات کلیدی ترکیبی ضروری است، زیرا اهداف بلندمدت و کوتاه مدت شما را تأمین می‌کند.

علت استفاده از هر دو نوع کلمه کلیدی، ساده است: برخی کاربران با موضوع آشنایی ندارند و عبارات کلی را جستجو می‌کنند؛ اما عده‌ای دیگر به صورت تخصصی جستجو می‌کنند و عبارت‌های مشخص‌تر و تخصصی‌تری را به کار می‌برند. مثلا بین دو عبارت «کلمات کلیدی» و «انتخاب کلمات کلیدی مناسب» بی تردید دومین عبارت، جذاب‌تر است و کلیک بیشتری روی آن می‌شود.

۴. از ابزارهای جستجو برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی احتمالی خود از ابزار Google AdWords Keyword استفاده کنید.

با استفاده از این ابزارها می توانید داده ها راجع به حجم و روند کلمات کلیدی، رقابت با کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مشابه و موارد دیگر را جمع آوری کنید.

برای آنکه بهتر متوجه منظور ما شوید، به این مثال توجه کنید: از Keyword planner استفاده کنید تا تمام کلمات کلیدی فهرستتان را برای شما بررسی کند. سپس پیش از حذف کردن کلماتی که به عقیده Keyword planner مناسب نیست، از گوگل ترندز استفاده کنید تا ببینید سرمایه‌گذاری بر روی این کلمه کلیدی با توجه به حجم و میزان جستجوها، چقدر برای شما مفید خواهد بود. در پایان، شما فهرستی کوتاه‌تر از آنچه در ابتدا تهیه کرده بودید، خواهید داشت.

۵. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

پس از انتخاب کلمات کلیدی خود، فراموش نکنید که آن‌ها را بررسی کرده و نتایج را آنالیز کنید. اغلب کلمات کلیدی یا عبارات، همراه با کلمات کلیدی جدید که رقبای شما استفاده می‌کنند، وجود دارد.

اما چطور کلمات کلیدی را شناسایی کرده و آنها را برای استفاده در محتوای سایت انتخاب کنیم؟


شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب را می توان در دو گام انجام داد
:

  1. ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بالقوه
  2. اولویت بندی کلمات کلیدی

ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی

در این گام شما باید با کمک گرفتن از ابزارهای سئو اقدام به تهیه لیستی از تمام کلمات کلیدی مربوط با محتوای مقاله خود کنید. نام برند، نام محصول یا خدمت، موقعیت جغرافیایی، ترکیب های کلمه با کلمات دیگر، صورت های جمع و مفرد کلمه، هم خانواده ها و مترادف های کلمه و … همه  و همه می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی خود را راحت تر بیابید.

اولویت بندی کلمات کلیدی

فرض کنید پس از طی گام نخست حدود ۳۰ کلمه کلیدی پیدا کرده اید. سؤالی که پیش می آید این است که بر روی کدام کلمه یا کلمات تمرکز کنیم؟ در این مرحله شما باید کلمات کلیدی را بر اساس فاکتورهای زیر اولویت بندی کنید:

  1. میزان ترافیک کلمه کلیدی
  2. میزان رقابت در آن کلمه کلیدی
  3. میزان سودآوری کلمه کلیدی

فراموش نکنید که در هر کجا که ممکن است از کلمات کلیدی خود استفاده کنید! کلمات کلیدی خود را در پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و محتوای وب سایت خود قرار دهید. هرچه بیشتر از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، پیدا کردن مخاطب هدف برای شما آسان تر خواهد بود.

شرکت طراحی سایت در قزوین دیناوب به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت سئو و بهینه سازی سایت خود کمک خواهد کرد. دیناوب همچنین خدمات سئوی وردپرس، تبلیغات کلیکی گوگل، طراحی سایت فروشگاهی، برنامه نویسی تحت وب و …. را همراه با مشاوره رایگان در تمامی این امور به شما ارائه می دهد.

, , , , , ,
اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب