در حال بارگذاری

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن

اگر در حوزه وب سایت‌ها و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید، کارشناس سئو و یا طراح سایت هستید، حتما اسم الگوریتم‌های گوگل را شنیده‌اید. الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس‌خوار الگوریتم‌های گوگل هستند که هر کدام وظیفه‌ای خاص دارند. قبل‌تر در دیناوب به صورت جداگانه در مورد الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن صحبت کرده‌ایم. هر یک از شما که این مطلب را مطالعه می‌کنید یا در این حوزه فعالیت دارید یه قصد شروع فعالیت در این دنیا را دارید. بنابراین قطعا به تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن فکر کرده‌اید. امروز قصد داریم تا تفاوت بین آن دو الگوریتم مهم گوگل را بررسی کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

گوگل پاندا و پنگوئن

به طور کل الگوریتم‌های گوگل پاندا و پنگوئن برای شناسایی اسپم‌ها به وجود آمده‌اند. البته که هرکدام وظیفه مخصوص خود را دارد. وظیفه گوگل پاندا شناسایی محتوای بی‌کیفیت، نامناسب و کپی شده از سایت‌های دیگر را دارد. وظیفه دیگر پاندا جلوگیری از روش‌های نامعقول مانند مزرعه محتوا و… است. در مقابل آن وظیفه الگوریتم گوگل پنگوئن شناسایی لینک‌های اسپم و سایت‌هایی است برای بهبود رتبه خود لینک‌هایی را خریداری می‌کنند. هر دوی این الگوریتم‌ها وظیفه مقابله با روش‌های استفاده شده در سئو سیاه را دارند. دلیل نامگذاری این الگوریتم‌ها هم سیاه و سفید بودن پنگوئن و پاندا می‌تواند باشد.

بررسی مقایسه‌ای الگوریتم پاندا و پنگوئن

یکی از قدرتمند‌ترین ابزار‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی برای بالا نگه داشتن رتبه وب سایت‌ها در صفحه نتایج گوگل سئو است. در دیناوب در مقاله‌های مختلف در مورد اهمیت سئو، انواع سئو و… به تفصیل صحبت کرده‌ایم. موتور جستجو گوگل همانطور که پیش از این درباره آن صحبت کرده‌ایم، از قدیم با استفاده از الگوریتم‌های مخصوص خود وب سایت‌ها را دسته‌بندی می‌کند و وابسته به نیاز و جستجو کاربر وب سایت‌ها و مطالب را به کاربر نمایش می‌دهد. این الگوریتم‌ها هر روزه وابسته به نیاز کاربران بهبود یافته و سختگیرانه‌تر عمل می‌کن. کارشناسان سئو روزانه تلاش می‌کنند اطلاعات خود را نسبت به تغییرات این الگوریتم‌ها برروزرسانی کنند و متناسب با این تغییرات عملکرد خود را تغییر می‌دهند.

الگوریتم پاندا و پنگوئن

در ابتدا بهتر است با یک سری مفاهیم کلی آشنا شوید. برا شروع باید دانست که الگوریتم چیست؟ در واقع به مجموعه‌ای از قوانین برای برطرف کردن یک مسئله الگوریتم می‌گویند. هنگامی که شما در گوگل مطلبی را جستجو می‌کنید در صفحه نتیاج نتایج بسیاری زیادی برای شما نشان داده می‌شود. بعد از انتشار و معرفی الگوریتم‌های سئو گوگل برای بهبود روند موتور‌های جستجو، صحبت‌ها و نظرات بسیاری بیان شده است و به عبارتی سر و صدای بسیاری ایجاد شده است.

تفاوت‌های کلی و شباهت

مهم‌ترین تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن هدف‌گذاری متفاوت این دو الگوریتم است. همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، الگوریتم پاندا وظیفه شناسایی محتوا‌های بی‌کیفیت تکراری و اسپم را دارد و به بررسی ازدیاد کلمات کلیدی (بمباران کلمات کلیدی) می‌پردازد. در کنار آن وظیفه الگوریتم پنگوئن شناسایی لینک‌های اسپم و سایت‌هایی است که برای بالا بردن رنکینگ خود لینک خریداری می‌کنند، است.

همانطور که تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن گفته شد ، باید گفت که شباهت این دو فقط در مبارزه آنان با روش‌های سئو سیاه است. به صورتی که با هرزنامه‌ها، محتوای‌های بی‌کیفیت، لینک‌سازی‌ای اسپم و استفاده بی‌رویه از کلمه کلیدی مبارزه می‌کنند. در ابتدا الگوریتم پاندا وب سایت‌ها را به صورت کلی مورد بررسی قرار می‌داد و اگر شما در کنار محتواهای ارزشمند و یونیک تعدادی محتوای بی‌کفیت تکراری و. . نیز داشتید به صورت کلی سایت شما را جریمه می‌کرد.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین فهمیدم که وظیفه هرکدام از این الگوریتم‌ها چیست. برای آشنای جدا و مفصل با هر کدام از این الگوریتم‌ها می‌توانید در وبسایت دیناوب مطالب مخصوص آن الگوریتم را مطالعه بفرمایید. بررسی هر کدام از این الگوریتم‌ها به شما کمک میکند برای هدف خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید و با دانش مناسب اقدام شروع فعالیت در این جوزه نمایید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب