در حال بارگذاری

طراحی ریسپانسیو سایت در قزوین

با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر مسیر زندگی روزانه مردم تمایل به استفاده از فضای مجازی در بین افراد جامعه به شدت افزایش یافته است. هر روز شاهد اخبار جدید در مورد پیشرفت بیشتر دنیای وب و فضای مجازی هستیم. در نتیجه مدیران کسب کار نیز به سمت این دنیای شگفت‌انگیز و جادویی روی آورده‌اند. با توجه به همین روند طراحی ریسپانسیو سایت در قزوین نیز به امری با اهمیت بالا تبدیل شده است. با شیوع بیماری کووید اهمیت استفاده از وب سایت‌ها و در کل استفاده از فضای مجازی برای تمامی افراد جامعه بیشتر از پیش روشن شده است. بنابراین صاحبان کسب و کار به سمت دنیای دیجیتال مارکتینگ کشده شده‌اند.

ریسپانسیو چیست و چرا واکنشگرا - پونه مدیا

برای صاحبان کسب و کار ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ در ابتدا نیازمند داشتن وب سایت برای ارائه خدمات یا محصولات خود است. باید به این نکته توجه داشته باشید که بین سایت‌های طراحی و سایت‌های تبلیغاتی تفاوت‌های زیادی وجود دارد. برای کسب موفقیت در این فضا صرفا داشتن یک سایت کافی نیست، تولید محتوا، سئو، و تدوین استراتژی تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر برای کسب موفقیت شما الزامی است.

نگرانی مدیران کسب و کار برای داشتن سایت استاندارد و داشتن بازدهی بالا، با طراحی سایت توسط شکرت‌های دیجیتال مارکتینگ برطرف می‌شود. بخش عمده‌ای از نیاز‌های یک کسب کار برای پیشرفت در فضای مجازی به واسطه دیجیتال مارکتر‌ها بر آورده می‌شود. همانطور که مقاله سیئو چیست اشاره کردیم با پیش رفته‌تر شدن الگوریتم‌ها، سئو و تولید محتوا برای پیشرفت و کسب موفقیت یک سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از روش‌های طراحی سایت که توسط بسیاری از شرکت‌های طراحی استفاده می‌شود استفاده از وردپرس است. در ادامه بیشتر با اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت آشنا خواهیم شد.

ریسپانسیو چیست؟ با مزایا و معایب طراحی واکنشگرا آشنا شوید

اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت

به طور کلی به سایتی که طراحی انعطاف‌پذیر داشته باشد ریسپانسیو گویند. ریسپانسیو بودن به این معنی است که سایت وابسته به نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌شود (مانیتور رومیزی، لب تابف تلفن هوشمند و تبلت) به صورت استاندارد تنظیم شود. از تاثیرات ریسپانسیو بودن می‌شود به موارد زیر اشاره کرد.

سئو

تاثیر بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو یکی از مزایای ریسپانسیو بودن سایت است.

 

تجربه بهتر کاربر

این کار باعث می‌شود کاربر فارغ از نوع دستگاه مورد استفاده خود وارد سایت شده و تجربه‌ای لذت بخش از فعالیت خود داشته باشد.

 

افزایش ترافیک

طبق بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۸۰ درصد کاربران وب سایت‌ها از دستگاه تلفن هوشمند استفاده می‌کنند. پس واضح است که ریسپانسیو بودن سایت به بالا رفتن ترافیک کاربر در سایت کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

سرعت بارگذاری بیشتر با طراحی ریسپانسیو سایت

تجربه نشان داده که کاربران تمایل ندارند از سایت‌هایی که زمان بارگذاری بالایی دارند، استفاده کنند.

 

پشتیبانی راحت از سایت‌ها با طراحی ریسپانسیو

در صورت داشتن یک وب سایت ریسپانسیو، تیم فنی و پشتیبانی شما کار راحتی برای تعمیر و نگهداری از آن دارند.

متوسط Bounce Rate یا نرخ پرش برای یک وب سایت چه میزان است؟ - پونه مدیا

 

نرخ‌های پرش پایین

این موضوع به میزان بازدید کنندگانی که بعد از دیدن یک صفحه از وب سایت شما خارج می‌شوند گفته می‌شود. با توجه به تجربه بهتر کاربر در سایت‌های ریسپانسیو، کاربران می‌توانند زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند.

یکی از نکات مهم در وب سایت‌های واکنش گرا عرض صفحه نمایش است. در واقع همانطور که در بالا توضیح دادیم طراحی سایت ریسپانسیو به معنی سازگاری ابعاد سایت با دستگاه‌های مختلف است. شاید این سوال برای شما پیش آید که در صورت ریسپانسیو نبودن سایت آیا کاربران می‌توانند سایت شما را در دیگر دستگاه‌ها مشاهده کنند؟ در جواب باید گفت: بله، ولی برای مطالعه مطالب سایت شما به مشکل خواهند خورد. در بسیاری از موارد مشاهده کردید، وقتی با تلفن هوشمند یا تبلت خود وارد سایتی می‌شوید مطالب آن سایت برای شما نصفه نمایش داده می‌شود و یا مجبور به zoom in یا zoom out کردن هستید. همین مشکل به ظاهر ساده باعث می‌شود کاربر به سرعت از سایت شما خارج شود و این کار امتیاز منفی برای سایت شما خواهد بود.

سایت ریسپانسیو و واکنش گرا چیست؟ - طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و IOS

اگر کاربر بعد از مراجعه به سایت شما، برای مطالعه مجبور به بزرگنمایی شود یا برای کلیک بر روی Anchor text به هر دلیلی دچار مشکل شود به راحتی از سایت شما خارج خواهد شد. همانطور که گفته شد این فعالیت کاربر بر Bounce Rate و در نهایت بر سئو شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل ریسپانسیو بودن سایت اهمیت بسیار بالایی دارد.

کلام آخر

به خوبی با اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت آشنا شدیم. این کار باعث بالا رفتن فروش برای سایت‌های فروشگاهی خواهد شد. میزان تعامل کاربر با سایت را افزایش می‌دهد و بسیاری مزایای دیگر که در بالا هر کدام را برای شما توضیح دادیم. امروزه بیشتر از ۸۰ درصد جامعه از تلفن هوشمند و تبلت برای مراجعه به سایت‌ها و… استفاده می‌کنند. طراحی ریسپانسیو سایت درقزوین با توجه اعداد بالای کاربران تلفن های هوشمند بسیار اهمیت دارد. این شرایط برای صاحبان کسب و کار بستری فوق العاده برای معرفی کسب و کار، افزایش درآمد و ارائه محصول خود است.

 

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب