در حال بارگذاری

طراحی سایت رایگان

طراحی سایت رایگان جمله‌ای که چندین هزار بار در گوگل جستجو می‌شود. آیا به نظر شما این یک حقیقت است؟ اگر تبلیغی مبنی بر یک تور چند روزه کاملا رایگان به هر شهر یا کشوری ببینید به آن اعتماد می‌کنید؟ اولین سوالی که فکر شما را به خود درگیر می‌کند این نیست که چرا باید همچین کاری را رایگان انجام دهند؟ جواب این سوال‌ها مشخص است. به نظر شما می‌شود به همچین عباراتی اعتماد کرد؟ نگران نیستید کلکی در کار باشد؟ ما در این مقاله روند طراحی سایت و فعالیت‌های مربوط به آن را برای شما توضیح می‌دهیم تا جواب سوال‌ای بالا را خودتان پیدا کنید. تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

طراحی سایت رایگان

انتخاب مسیر درست

اول از هر چیز باید به شما بابت انتخاب راه درست تبریک بگویم. این که تصمیم به ایجاد یک کسب و کار آنلاین کرده‌اید در صورتی که اصول کار را به درستی رعایت کنید قطعا یکی از بهترین تصمیمات زندگی‌تان خواهد شد. فرق نمی‌کند سایت شما فروشگاهی باشد یه صرفا جهت معرفی محصول، خدمات و یا برندسازی برای خودتان، در هر صورت این راه واجبه پیشرفت در دنیای امروزی است. حال که این راه را انتخاب کرده‌اید یا در حال تحقیق در این رابطه هستید، پس باید ارزش این راه برای پیشرفت و توسعه کار خود را فهمیده باشید. اکنون که به اهمیت این موضوع پی برده‌اید به نظرتان انجام رایگان آن کمی مشکوک به نظر نمی‌رسد؟ از همه مهم‌تر شخص و شرکتی که همچین ادعایی دارد از کجا کسب درآمد می‌کند؟ یا این که آیا کیفیت لازم برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین را دارد؟

چگونه سایت رایگان بسازیم؟

برای شروع یک کسب و کار چه به صورت سنتی چه به شکل آنلاین بررسی هزینه‌ها و سرمایه اولیه قطعا بزرگترین دغدغه است. به همین جهت است که به صورت خودکار مغز به دنبال ارزان‌ترین راه‌ها برای انجام کار می‌گردد. برای همین است که اغلب هنگام شروع کسب و کار آنلاین دنبال جستجو طراحی سایت رایگان می‌گردند. در این شرایط شما با پیشنهادات مختلفی رو به رو خواهید شد که تعدادی از آن‌ها را با هم برسی می‌کنیم.

وردپرس

ساخت سایت رایگان با وردپرس

حتما بار‌ها و بار‌های با این عبارت رو به رو شده‌اید. با یک جستجو کوچیک در گوگل می‌شود به این نتیجه رسید که این کار شدنی است. زیرا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا رایگان است. نکته مهم این است که این رایگان بودن صرفا برای نصب وردپرس است. از طرف دیگر کار کردن با وردپرس به همین آسانی که در برخی سایت‌ها گفته می‌شود نیست. بگذارید این جمله را با یک سوال برای‌تان روشن کنم. به نظر شما هیچ شرکتی حاضر است برای انجام کار ساده که رایگان باشد به کارمند خود پول پرداخت کند؟

جدا از این بحث شما باید این را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک سایت نیاز به هاست و دامنه دارید که هیچ راهی برای رایگان به دست آوردن‌شان وجود ندارد. برای داشتن یک سایت با دامنه COM. با حداقل هاست نیاز به پرداخت هزینه‌ای بالاتر از ۴۰۰ هزار تومان دارید. برای اینکه بدانید چه مقدار هاست برای شما نیاز است باید اطلاعات زیادی را بررسی کنید که در مقاله‌ای جدا به آن پرداخته‌ایم. نکته قابل توجه این است که این هزینه‌ها به صورت دوره‌ای است که شما در زمان خرید تعیین می‌کنید. این دوره‌ها از ۳ ماه تا ۵ساله وجود دارد. با انجام کار‌هایی که تا اینجا گفته شد و هزینه‌هایی که انجام دادید شما صاحب یک سایت کاملا خام شده‌اید.

قالب و افزونه‌ها

اکنون باید یک قالب برای سایت خود طراحی یا انتخاب کنید. بسیاری از افزونه‌های کاربردی وردپرس پولی است و نسخه رایگان آن فقط جهت آشنایی با کارکرد افزونه است. آیتم‌های اساسی آن فقط در نسخه‌های پولی قابل استفاده می‌باشد. شما برای کار با وردپرس به جز یادگیری خود وردپرس که یک کار بسیار تخصصی است نیاز به یادگیری HTML و CSS دارید. باید بدانید در کمترین حالت شما باید برای یک قالب طراحی شده و چند افزونه کاربردی مبلغی بالاتر از ۸۰ هزار تومان بپردازید. این مبلغ وابسته به نیاز و سلیقه شما ممکن است تا چندین میلیون افزایش یابد. اشتباه نکنید حتی با پرداخت تمام این‌ها باز ممکن است هنگام ساخت سایت خود با باگ‌ها و مشکلاتی رو به رو شوید که برای رفع آن نیاز به تخصص و البته پرداخت هزینه دارید. به نظر می‌رسد که برای ساخت یک سایت رایگان باید دور وردپرس را خط بکشید.

طراحی سایت

سایت و فروشگاه ساز‌های رایگان

نوعی دیگری که شما با آن رو به رو خواهید شد سایت ساز یا فروشگاه ساز‌ها است. این قبیل ابزار‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به هیچ تخصص و علمی سایت خود را داشته باشید. با استفاده از این ابزار شما نیازی به هاست نخواهید داشت و گاها دیده شده دامنیه رایگان هم داده می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که این مجموعه‌ها به سه روش کلی از شما پول دریافت خواهند کرد. روش الول این است که از شما هزینه اشتراک سالیانه دریافت می‌کنند. برخی دیگر در ازای امکاناتی که به شما می‌دهند از شما درخواست پول می‌کنند و نهایت در روش آخر در سود شما سهیم می‌شوند.

طراحی سایت رایگان

سایت ارزان یا رایگان مسئله این است

در بسیاری از موارد وقتی شما در موتورهای جستجو کلمه طراحی سایت رایگان را جستجو می‌کنید در صفحه نتایج این لینک‌های رایگان پیدا می‌شوند. هنگامی که شما وارد این سایت‌ها می‌شود متوجه می‌شوید که منظور آنان از طراحی سایت رایگان در واقع ساخت بسیار ارزان سایت است. اقلب این سایت‌ها طراحی‌های خود را در قالب بسته و تعرفه‌های گوناگون اراده می‌دهند.

تکلیف چه می‌شود؟

با مطالعه مطالب فوق قطعا جواب سوال‌هایی که ذهن‌تان را درگیر کرده بود دریافتید. شاید اکنون در ذهن‌تان این سوال پیش آید که تکلیف چه می‌شود؟ بگذارید راحت‌تان کنم هیچ هیچ خدماتی را به شما رایگان ارائه نمی‌دهد. مخصوصا ساخت و طراحی سایت که پروسه‌ای بسیار تخصصی، زمان بر و مهم است. در مقاله جداگانه به جزئیات طراحی یک سایت اصولی و حرفه‌ای پرداخته‌ایم و در سایت دیناوب قرار دادیم. یکی از عوامل بسیار مهم در طراحی سایت پشتیبانی از آن است. هر سایت همواره ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود که اگر تیم پشتیبانی خوب نداشته باشید برطرف کردن آن بسیار سخت می‌شود. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید مباحث مثل کدنویسی استاندارد، تدوین استراتژی تبلیغات، UI و UX، تیم سئو و تولید محتوای ارزشمند برای پیشرفت شما واجب است.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب