در حال بارگذاری

اهمیت استفاده از وردپرس

چرا در دنیای طراحی وب امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی، وردپرس همچنان حرف اول را می‌زند؟ در این مقاله به این سوال که اهمیت استفاده از وردپرس چیست پاسخ می‌دهیم و مزایای طراحی سایت با وردپرس را توضیح می‌دهیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. در گذشته برای طراحی سایت، لازم بود چندین صفحه وب را با HTML به صورت دستی ایجاد کنیم و پس از پیوند دادن آن‌ها از طریق لینک‌های مختلف، فایل‌های آن‌ها را در یک سرور قرار دهیم.

 

این شیوه نه تنها ایجاد یک وب سایت را بسیار وقت گیر و خسته کننده می‌کرد، بلکه دشواری مدیریت یک شعبه مجازی در حین ایجاد آن غیر قابل تصور بود. به همین دلیل ابزارهای طراحی سایت مانند وردپرس و جوملا به تدریج ظهور کردند. اما واقعا اهمیت وردپرس چیست؟

اهمیت استفاده از وردپرس

استفاده از وردپرس به عنوان محبوب‌ترین

اکنون محبوب‌ترین ابزار برای طراحی یک سایت، سیستم‌های مدیریت محتوا هستند. مزیت آن‌ها نسبت به روش قبلی این است که وب سایت به صورت پویا مدیریت می‌شود. یعنی به جای اینکه هر صفحه را جداگانه طراحی کنیم، یک بار برای سیستم مدیریت محتوای خود یک قالب طراحی می‌کنیم و سپس هر صفحه را در چارچوب یک نرم‌افزار اینترنتی مدیریت می‌کنیم، به جای اینکه برای ایجاد و مدیریت هر بخش، مصیبت‌های زیادی را تحمل کنیم.

CMS چیست

content management system)) با همان سیستم مدیریت محتوا است که با علامت اختصاری CMS نشان داده می‌شود. با استفاده از این سیستم می‌توان محتوای سایت از قبیل متن، فیلم، تصویر و هر چیز دیگری را مدیریت کرد. یکی از دغدغه‌های اصلی برای طراحان سایت کدنویسی‌های پیچیده است که با وجود سیستم‌هایی مانند وردپرس نیاز به این تخصص تا اندازه بسیار زیادی کاهش یافته است. یکی از اهمیت‌های استفاده از وردپرس این است که می‌شود با آن حتی بدون کدنویسی یک سایت کامل را طراحی کرد. با استفاده از این سیستم می‌توانید بدون تغییر در کدنویسی اقدام به تولید و یا تغییر محتوای سایت کنید.

اهمیت استفاده از وردپرس

پولی و رایگان

به طور کلی سیستم‌های تولید محتوا را می‌شود به دو دسته رایگان و پولی تقسیم کرد. سیستم‌های پولی به وسیله شرکت‌های خاص طراحی و تولید می‌شود تا در اختیار علاقمندان به آن قرار گیرند. از این سیستم‌ها برای طراحی سایت مشتریان استفاده می‌شود. در اکثر مواقع این سیستم‌ها در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد.

وردپرس

این نرم‌افزار و امثال آن که رایگان هستند در اختیار شرکت خاصی نیستند. مسئولیت توسعه این سیستم انجمن‌هایی متشکل از هزاران توسعه دهنده است. دانلود این قبیل نرم‌افزار‌ها رایگان است و هر فردی بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌تواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند. مزیت دیگر آن، این است که برای ایجاد تغییر در آن نیاز به کسب اجازه از توسعه دهندگان آن نیست. هر شخص وابسته به نیاز و سلیقه خود میتواند بر روی آن تغییرات مورد نظر خود را اعمال کند.

اهمیت استفاده از وردپرس

محبوبیت همه جانبه

اهمیت استفاده از وردپرس رایگان بودن و وجود یک انجمن متشکل از هزاران نفر به عنوان پشتیبان است. این نکته، برخلاف تصور کلی به جای نقطه ضعف، تبدیل به بزرگترین مزایا و نقطه قوت‌های این سیستم مدیریت محتوا تبدیل شده است. وجود این تیم موجب بهبود سیستم امنیتی آن شده است. در مقاله‌های تخصصی دیگر در مورد مزایای استفاده از وردپرس صحبت کردیم. برای یک سایت تولید محتوا هیچ فرقی با طراحی سایت ندارد و شاید در برخی موارد اهمیت بالاتری نیز داشته باشد. وردپرس یکی از بهترین ابزار برای کمک به بهبود سئو سایت شما است. برای سایت خبری سئو مهمترین عامل در موفقیت است. همین دلایل باعث شده اکثر سایت‌های خبری با استفاده از وردپرس طراحی شوند.

با کمی بررسی می‌شود به این نتیجه رسید برای سرمایه‌گذاران در بین سیستم‌های رایگان وردپرس بهترین گزینه است. از طرف دیگر به خاطر مزایایی که قبلا در رابطه با آن صحبت کردیم، وردپرس محبوب اکثر طراحان سایت است.

پرکاربرد بودن

انواع مختلفی از سایت وجود دارد. از سایت‌های شرکتی و آموزشی گرفته تا سایت‌های خبری و فروشگاهی تمام این سایت‌ها که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، به راحتی با وردپرس قابل طراحی هستند. وجود افزونه‌های ریسپانسیو و کاربردی با وجود سازگاری با زبان فارسی اهمیت استفاده از وردپرس را بیشتر از پیش روشن می‌کند. افزونه‌های امنیتی بسیار خوب افزونه‌های پر کاربرد برای سایت‌های فروشگاهی مثل ووکامرس و هزاران افزونه کاربردی دیگر، از مزیت‌های وردپرس است. قابل ذکر است که وردپرس بار‌ها و بارها امتحان خود را به بهترین شکل برای طراحان سایت پس داده است.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم از مزیت‌ها و اهمیت استفاده از وردپرس به صورت کامل صحبت کنیم، نیاز است چندین مقاله تخصیص تهیه شود. در این مقاله سعی کردیم به اختصار تعدادی از مزیت‌های وردپرس را برای شما توضیح دهیم. برای صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران یکی از بهترین روش‌ها طراحی سایت با وردپرس است. این کار از نظر سرمایه توجیه اقتصادی بالایی دارد در کنار اینکه کاربری فراوان و آسانی دارد. اگر طراحی و ساخت سایت خود را به شرکت توسعه دهنده معتبری بسپارید بعد از طراحی به راحتی می توانید خودتان بدون نیاز به علم خاصی مدیریت سایت را در اختیار بگیرد.

 

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب