در حال بارگذاری

تحقیق کلمه کلیدی یا keyword Research

معنای کلمه کلیدی یا Keyword

به هر واژه ای که در موتورجستجوی گوگل سرچ می‌شود و کاربر یک سری نتایج بر اساس آن مشاهده میکند کلمه ی کلیدی یا keyword نامیده می‌شود.

مفهوم تحقیق کلمه کلیدی یا keyword Research

متاسفانه مشکلی که در سایت‌های ایرانی داریم این است که به طور دقیق و مشخص راجع به کلمه کلیدی تحقیق نمی کنیم و صرفا روی چند کلمه کلیدی که حس میکنیم بسیار جست و جو می شوند و مناسب هستند میخواهیم جزء نتایج برتر موتور های جستجو (گوگل) باشیم و اصلاً نمیدانیم که در حوزه‌ی کاری ما چه کلمات کلیدی هستند که سرچ خوب و کاملا مرتبطی به کسب و کار ما دارند.

استفاده از Search Related گوگل در تحقیق

طراحی سایت در قزوین یا طراحی سایت فروشگاهی را سرچ می کنیم بعد نگاه می کنم که در صفحه ی اول نتایج گوگل چه صفحات وبسایت هایی وجود دارد، همه ی آنها را همراه با جایگاهشان لیست می کنیم و بعد پایین نتایج، گوگل یک search related به ما می گوید علاوه بر کلمه کلیدی که ما سرچ کردیم، در این حوزه چه کلمات کلیدی مرتبط دیگری وجود دارد.

مثال تصویر زیر :

تحقیق کلمه کلیدی

پیشنهاد گوگل یا Google Suggest چیست؟

در تصویر زیر کلمه کلیدی “خرید پرینتر” در گوگل سرچ شده و قبل از کلیک گوگل نتایجی را به ما پیشنهاد می‌دهد. این نتایج درواقع کلیدواژه یا عبارت هایی هستند که کاربران در گوگل سرچ میکنند و ممکن است که انتخاب ما هم باشد.

تحقیق کلمه کلیدی

مطالعه بر روی کلمات کلیدی با تحلیل سایت‌های رقیب!

یکی از بهترین و قوی ترین کارهایی که می توان برای کلمه کلیدی انجام داد تحلیل رقبا بوده و خواهد بود.همیشه بخاطر داشته باشید برای بررسی وضعیت بازار در هر حوزه‌ای میتوان از رقبا کمک گرفت و با تحلیل وبسایت‌شان به موارد خوبی دست یافت. برای تحقیق کلمات کلیدی هم میتوان از سایت‌های رقیب کمک گرفت و بررسی کرد که هر سایتی با چه کلمات کلیدی بالا است.(در صفحه اول گوگل می‌باشد)

یک لیست از رقیب ها دارید که تقریباً میتوانید بفهمید که رقبای اصلی شما چه سایت هایی هستند و یک سری تحقیق جامع درباره ی کلید واژه که می شود گفت، حداقل میتواند بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه ی کلیدی هم باشد. توصیه میکنم حتما چندین ساعت روی این تحقیق زمان بگذارید.

تخمین میزان سرچ کلمه کلیدی در گوگل

درواقع  ما  هیچ وقت متوجه این موضوع که هر کلمه ی کلیدی در ماه چندبار سرچ می شود و یا اینکه چقدر رقابتی است یا اصلا اینکه چقدر باید روی هرکدام وقت گذاشت تا جزو نتایج برتر یا صفحه ی اول شویم ؛ یعنی هیچ ابزاری نیست که دقیقا به ما بگوید ، همه ابزار ها تنها می توانند یک حدس و احتمال به ما بدهند که حدود جستجو یا میزان سختی کلمه کلیدی چقدر است.

برای مثال در تصویر زیر میتوانید ببینید که کلمه کلیدی “افزایش بازدید سایت” در یک مدت مشخص ۳۶۶۵ بار impression داشته است.

کلمه کلیدی

معرفی چند ابزار در جستجوی کلمات کلیدی

ابزار Keyword planner گوگل

این ابزار کاربردی، اساساً برای ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب به کاربران کمپین‌های پولی پلتفرم AdWords طراحی شده، اما می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارگانیک هم استفاده کنید. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آن‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.

با استفاده از کیورد پلنر می توانید دریابید که :

  • کدام کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شماست؟
  • میزان رقابت این کلمات کلیدی چگونه است؟
  • روند و تعداد جستجوی آن در ماه و سال به چه صورت بوده است؟

میانگین هزینه هر کلمه کلیدی برای اجرای کمپین های گوگل ادوردز چقدر است؟

تحقیق کلمه کلیدی

ابزار kwfinder

وب‌سایت KWFinder یکی از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی است که اطلاعات توأم با جزئیات سودمندی را در رابطه با هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهد؛ از جمله، روند جستجو، حجم جستجوی ماهانه در ۱۲ ماه اخیر، میانگین هزینه تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت و دشواری کلمه کلیدی. برای شروع کافی است که کلمات مطلوب و هدف خود را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علیرغم وجود زبان فارسی (با عنوان Persian)، کشور ایران در فهرست زبان‌های این ابزار وجود ندارد؛ درعین‌حال، پیشنهادات مناسبی ارائه می‌شود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

توجه : این ابزار در حالت رایگان فقط اجازه جستجو ۵ کلمه کلیدی در روز را به شما می دهد و برای استفاده بیشتر از آن باید یکی از پلن های آن را خریداری کنید.

کلمه کلیدی

ابزار Keywordtool.io

این ابزار یک نسخه رایگان دارد که به کمک آن می‌توانید با وارد کردن یک کلید واژه، کلمات کلیدی مشابه با آن را مشاهده کنید و ایده بگیرید. از جمله مزایای این ابزار برای کاربران ایرانی، وجود زبان فارسی در فهرست زبان‌های این ابزار است.

کلمه کلیدی

ابزار Ubersuggest

این نیز ابزار دیگری است که با تکیه بر اطلاعات جستجوی گوگل می‌تواند برای مطالعه و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور، کافی است که یک کلمه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید تا فهرستی از کلید واژه های مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود. در عین حال، زبان فارسی و کشورهای فارسی زبان در این ابزار تعبیه نشده و عملکرد مطلوبی برای کلمات کلیدی فارسی ندارد؛

تحقیق کلمه کلیدی

ابزار Bing Webmaster Tools

موتور جستجوی بینگ نیز می‌تواند در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به شما کمک کند. با نوشتن کلمه کلیدی مورد نظر خود در قسمت Keyword Research وبمستر تولز موتور جستجوی بینگ می‌توانید کلمات کلیدی مشابه با آن را به همراه تعداد و روند جستجو مشاهده کنید. به‌علاوه، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد؛ البته با وجود اینکه کشور ایران در فهرست کشورهای قابل انتخاب قرار دارد، اما جای زبان فارسی در بخش زبان‌ها خالی است. با این وجود، کلمات کلیدی که نمایش داده می‌شود متناسب با زبان همان کلمه کلیدی است که در کادر بالا وارد کرده‌اید و لذا از این بابت مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

تحقیق کلمه کلیدی

دیناوب ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئوی سایت، تبلیغات ادرودز، خدمات هاست و دامنه، تولید محتوا و … در قزوین 

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب