اگر در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستید و یا کسب و کار اینترنتی دارید حتما بارها کلمه کارشناس تولید محتوا به گوش شما خورده است. اما این شخص کیست؟ چه کاری انجام میدهد؟ آیا داشتن همچین شخصی برای یک کار آنلاین اهمیت دارد یا خیر؟ این سوالها برای خیلی پیش میآید. برای اینکه جواب این سوال را کامل متوجه شوید نیاز دارید که با مفاهیم زیادی آشنا شوید. مفاهیمی از قبیل سئو و اهمیت آن، طراحی سایت، اهمیت داشتن کسب و کار آنلاین و… که بیشتر در سایت دیناوب در مورد آنها توضیح دادهایم. برای توضیح این عنوان شغلی باید بسیاری نکات را بررسی کرد که در یک مقاله نمیشود آن را کامل توضیح داد.
وظایف تولید محتوا کار
از نام شغل وظیفه اصلی آن مشخص است. کارشناس تولید محتوا وظیفه دارد که در تمام قالبهای محتوای ارزشمند و اصولی تولید کند. هرچند وظایف کلی مربوط حوزه مشخص شده برای تولید محتوا کار است و وابسته به آن مشخص میشود. این کار در قالب تولید محتوی متنی، پادکست، ویدئو، عکس و عکس نوشته، اینفوگرافی و… است. در کل تدوین استراتژی مناسب و گنجاندن اصول سئو در تولید محتوا از وظایف مهم این کار است. در ادامه ویراستاری و انتشار محتوای تولید شده نیز بر عهده کارشناس میباشد.
مهارتهای مورد نیاز
دانستن مهارتها به حوزه فعالیت کارشناس تولید محتوا بستگی دارد. لیکن به صورت کلی مهارتهایی که در زیر به آن اشاره میکنیم در تمام حوزهها به کار میآید.
توانایی و خلاقیت در نویسندگی یکی از مهمترین مهارتهایی است که یک کارشناس تولید محتوا باید داشته باشد. اگر بگوییم این مهمترین مهارت برای یک تولید محتوا کار است اشتباه نکردهایم. مهارت دیگری که اهمیت دارد آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی است. در بسیاری از مواقع برای استفاده از اطلاعات به روز نیاز به ترجمه مقالات انگلیسی است که خب بدون داشتن تسلط بر زبان استفاده از این اطلاعات بسیار سخت خواهد بود. برای پیدا کردن اطلاعات درست نیاز است مهارت بالایی در جستجو حرفهای در بستر اینترنت داشت. مهارت در کار با نرم افزارهای آفیس از دیگر تواناییهای واجب برای این شغل است.
داشتن مهارت کار با برنامههای گرافیکی نیز میتواند کمک بسیار زیادی به شما برای بهترین بودن در این شغل میکند. داشتن آشنایی کافی با اصول بازاریابی و آگاهی از قواعد دیجیتال مارکتینگ از دیگر مهارتهای مورد نیاز برای شما در این شغل است. فراموش نکنید مهارت تایپ با ۸ یا ۱۰ انگشت نیز از آن دسته تواناییها است که به شما شخصیت حرفهایتری میدهد. هدف از تولید محتوا دیده شدن آن افزایش بازدید سایت است. بنابراین شما باید به اصول سئو اشراف کامل داشته باشید.
رشستههای تحصیلی مرتبط با تولید محتوا
به نظر شخص من داشتن مهارتهایی که در بالا به آنها اشاره شد از رشتهها اهمیت بسیار بیشتری دارد. لیکن تحصیل در رشتههایی که در ادامه به ذکر میکنیم میتواند کمک بسیاری به شما کند. محصلین یا فارق التحصیلان در رشتههای خبرنگاری و روزنامه نگاری میتوانند از بهترین گزنهها برای این شغل باشند. کسانی که در رشته ادبیات مشغول به تحصیل هستند یا مدرک تحصیلی در این رشته دارند نیز میتوانند در این شغل موفق باشند. از دیگر رشتههای مناسب برای این شغل میشود به زبان انگلیسی و مترجمی آن اشاره کرد. همچنین رشتههای مثل بازاریابی و تبلیغات، ارتباطات و روابط عمومی، نویسندگی و بازیگری نیز میتواند در این شغل ارزشمند باشند.
وظایف تولید محتوا کار
از نام شغل وظیفه اصلی آن مشخص است. کارشناس تولید محتوا وظیفه دارد که در تمام قالبهای محتوای ارزشمند و اصولی تولید کند. هرچند وظایف کلی مربوط حوزه مشخص شده برای تولید محتوا کار است و وابسته به آن مشخص میشود. این کار در قالب تولید محتوی متنی، پادکست، ویدئو، عکس و عکس نوشته، اینفوگرافی و… است. در کل تدوین استراتژی مناسب و گنجاندن اصول سئو در تولید محتوا از وظایف مهم این کار است. در ادامه ویراستاری و انتشار محتوای تولید شده نیز بر عهده کارشناس میباشد.
کلام آخر
با توجه به اهمیت محتوا در کسب و کار آنلاین و فراوانی محتوا و تاثیر آن در زندگی روزمره باید گفت کارشناس تولید محتوا از مشاغل بسیار مهم و حساس امروزه جامعه است. این کار به پیشرفت و افزایش درآمد شغلی شما در بسترهای مختلف کمک میکند. در کنار آن جدا از تولید محتوای تجاری محتواهای فرهنگی و آموزشی نیز وجود دارد که به افزایش آگاهی و سطح فکری جامعه نیز بسیار کمک میکند.
گذاشتن نظر