در حال بارگذاری

کلمه کلیدی چیست؟

سئو یکی از مهمترین عوامل برای رشد سایت است. سوال بسیاری از صاحبان کسب و کار از کارشناسان سئو این است که کلمه کلیدی چیست؟ در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را با این مفهوم آشنا کنیم. شاید به ظاهر انتخاب یک کلمه به عنوان کلمه کلیدی کار ساده‌ای باشد لیکن هنگامی که با کارشناسان سئو صحبت کنید متوجه می‌شید که این کار تا چه حد سخت است. دلیل این سختی اهمیت بالای کلمات کلیدی در تعیین رتبه سایت در نتایج صفحه جستجو است. در سئو کلمه کلیدی نه باید از یک میزان مشخصی بیشتر باشد نه کمتر باشد. در صورت کمتر بودن از یک حد خاص اهمیت صفحه از دست می‌رود و در صورت استفاده بیش از حد نیز مطلب جنبه اسپم پیدا خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با کلمه کلیدی و نحوه انتخاب آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کلمه کلیدی چیست؟ | کلمات کلیدی چیست - سئو اسمارت

کلمه کلیدی چیست؟

به طور کلی ایده و موضاع‌هایی که کلیت محتوای سایت شما را بیان میکنند را کلمه کلیدی می‌گویند. در واقع اگر بخواهید کل محتوای سایت خود را با یک کلمه و یا عبارت بیان کنید، آن کلمه یا عبارت کلمه کلیدی است. در بحث سئو به عبارات و کلماتی که کاربران در موتور‌های جستجو، جستجو می‌کنند را کلمه کلیدی می‌گویند. حال که با مفهوم کلمه کلیدی آشنا شدید باید این را نیز بدانید که به عنوان صاحب سایت یا کارشماس سئو و تولید محتوا باید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید تا از شانس بیشتری هنگام جستجو کاربران برخوردار باشید.

لیست کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجوی کاربر

دلایل اهمیت

کلمات کلیدی مهم هستند، زیرا موجب می‌شوند کاربران به نتایجی که دنبال آن می‌گردند متصل شوند. هدف از سئو برای گرفتن رتبه‌های بالا در صفحه نتایج موتور‌های جستجو، بالا بردن ترافیک سایت از طریق SERP (صفحه نتایج جستجو) است. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما برای رسیدن به این هدف کمک بسیاری می‌کند و درواقع یکی از مهمترین عوامل است. انتخاب کلیدی در بحث سئو بیشتر با سلیقه کاربران انتخاب می‌شود. ممکن است در بسیاری از موارد توصیف شما با نحوه جستجو کاربران متفاوت باشد، پس شناخت سلیقه کاربران و نحوه جستجو آنان بسیار در انتخاب کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل دیگه این روش برای انتخاب کلمه کلیدی این است که با این روش شما می‌توانید رتبه بالای در نتایج جستجو داشته باشید و در نتیجه کاربران بسیاری را وارد صفحه وب سایت خود کنید.

برای اینکه با سلیقه کاربران و نحوه جستجوی آنان بیشتر آشنا باشید لازم است ارتباط بیشتری با کاربران داشته باشید. راه‌های بسیاری برای تعامل بیشتر با کاربران وجود دارد. از صحبت رو در رو با ایشان گرفته تا مطالعه ظرسنجی‌های مرتبط و یا استفاده از نرم افزار و ابزار‌های مخصوص این کار که می‌توانند شما را کمک کنند.

آموزش یافتن کلمات کلیدی پر جستجو رایگان

مفهوم و هدف استفاده از انواع keywords

به طور کل کلمات کلیدی تک کلمه‌ای هدف اصلی کارشناس سئو یا صاحب کسب و کار است. لیکن به دلیل رقابت بسیار بالا در این زمینه، برای رسیدن به صفحه اول ولینک‌های بالا کار بسیار دشواری خواهید داشت. این نوع کلمات بیشترین جستجو را در موتور‌های جستجو دارند و رقابت بر روی این قبیل کلمات کلیدی بسیار فشرده است. برای مثال اگر شما یک شرکت تبلیغاتی دارید قطعا دوست دارید در کلمه تبلیغات در صفحه اول و لینک‌های بالا قرار بگیرید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید رقبای بسیاری قوی در این زمینه مثل برند‌های با سابقه و معتبر و همچنین شرکت‌های با سبقه‌تری نسبت به شما وجود دارند که برای کسب نتایج خوب تلاش می‌کنند.

بحث دیگری که در کلمات تکی وجود دارد هدف نامعلوم کاربر از جستجو این کلمات است. برای مثال هنگامی که یک کاربر کلمه کتاب را جستجو می‌کند، اهداف گسترده‌ای را می‌توان برای او در نظر گرفت. نمی‌توان فهمید هدف او چیست؟ خرید کتاب یا پیدا کردن یک کتاب خاص؟ تحقیق در مورد ماهیت کتاب یا تاریخچه آن. نحوه چاپ کتاب را میخواهد بداند یا بسیاری از موارد دیگر که به فکر خودتان نیز می‌رسد. شاید صرفا دنبال این است اسامی کتاب‌های مطرح را ببیند تا از بین آنان یک کتاب را برای مطالعه انتخاب کند.

long keywors

کلمات کلیدی بلند‌تر اهداف مشخص‌تری دارند و کاربری که آن را جستجو می‌کند بیشتر به هدف خود آگاهی دارد. برای مثال تصور کنید یک کاربر خرید تلفن همراه را جستجو می‌کند. هدف این جستجو بسیار مشخص‌تر از جستجو کلمه تلفن همراه است. این کاربر یا به دنبال سایت‌های خرید و فروش تلفن همراه است یا به دنبال خرید یک تلفن همراه است و در کل بازه کوچکتر از اهداف را می‌شود برای آن در نظر گرفت. از طرف دیگر در بین کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری وجود دارد. برای مثال عبارت «فروشگاه لباس کودک» را در نظر بگیرد. رقابت در این عبارت مخصوص فروشگاه‌های لباس کودک است ولی اگر کلمه کودک را از آن حذف کنید بازه گسترده‌تری از کسب و کار‌ها را در بر می‌گیرد و در نتیجه رقابت در آن بیشتر می‌شود.

کلمه کلیدی چیست؟

از کلمات کلیدی به صورت هدفمند استفاده کنید

هدف از استفاده کلمه کلیدی چیست؟ اگر صرفا از کلمات کلیدی بدون هیچ برنامه و هدف خاصی استفاده کنید قطعا نتیجه مناسبی نمی‌بینید. تولید محتوا برای افراد واقعی و با هدف مشخص باید انجام شود. برای استفاده از keywords قوانینی وجود دارد که هر کارشناس تولید محتوا باید آن‌ها را بداند. هر عبارتی کلمه‌ای که شما آن را انتخاب می‌کنید باید در جایگاه‌های مشخص شده از صفحه قرار بگیرد تا کاربران و ربات‌های موتورهای جستجو را از محتوای مورد نظر مطمئن کند.

جایگاه‌هایی مانند عنوان، تیر‌های یک و دو و بدنه اصلی از مهم‌ترین آنان است. در بحث سئو که خود از اهمیت بسیار بالایی در بازخورد کلی سایت برخوردار است، نباید از عناوین فریبنده برای ورود کاربر به سایت استفاده کرد. دلیل این موضوع این است که کاربر بعد از ورد به سایت و فورا سایت شما را ترک می‌کند و این موجب بالا رفتن بانس ریت می‌شود. حال می‌شود درک کرد که اهمیت کلمه کلیدی چیست و تا چه اندازه می‌تواند به سایت شما کمک کند.

استفاده از کلمات کلیدی در url تگ‌های h۱، h۲ و متا تگ‌ها به موتور‌های جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را بیشتر درک کند و در نتیجه آن را به کاربران نشان دهد. استفاده کلمات و عبارات کلیدی در عکس‌ها نیز می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. این کار‌ها از اصول ابتدایی سئو و تولید محتوا است و انجام آن از ضرورت‌های تولید محتوا است. در صورتی که در انجام اینکار‌ها موفقیت نداشته باشید نمی‌توانید نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم متوجه شویم که کاربرد کلمه کلیدی چیست و چه فاکتور‌هایی در انتخاب آن اهمیت دارد. بدون شک انتخاب و استفاده درست و اصولی از کی وردز‌ها به شما برای رسیدن به هدف خود که حضور در صفحه اول نتایج جستجو است کمک زیادی می‌کند. اشتباه نیست اگر بگوییم مهم‌ترین بخش تولید محتوا است.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب