در حال بارگذاری

سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی سایت چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که سئو یا بهینه سازی موتور جستجو فرآیند بهینه‌ سازی محتوای آنلاین شماست، به این منظور که یک موتور جستجو تمایل داشته باشد تا آن محتوا را به‌ عنوان بهترین نتیجه برای جستجوی برخی کلمات کلیدی خاص نشان دهد. اما سئوی داخلی سایت یا همان On-Page SEO چیست؟

فاکتورهای الگوریتم های گوگل که باعث تعیین رتبه سایت شما می شوند به دو دسته تقسیم می شوند: فاکتورهای On-Page یا داخلی و فاکتورهای Off-Page یا خارجی. On-Page SEO به عناصر موجود در خود وب سایت بستگی دارند وOff-Page SEO به موارد بیرون از سایت وابسته هستند.

سئو داخلی سایت یا On-Site SEO شامل بهینه سازی تمام عناصر داخلی سایت است که موجب افزایش رتبه و ترافیک وب سایت به وسیله موتورهای جستجو می شود. به عنوان مثال: افزایش سرعت لود وب سایت و صفحات، بهینه سازی تصاویر، لینک سازی داخلی، افزودن متاتگ ها به ساختار HTML صفحات سایت و غیره. در حقیقت سئو داخلی موجب می شود موتورهای جستجو بهتر و راحت تر سایت را تفسیر و درک کنند.

اهمیت سئو داخلی

اهمیت سئو داخلی برای کاربر و گوگل بسیار بالا می باشد. رعایت کردن برخی از آیتم ها در سئو داخلی ممکن است از نظر فنی سخت و پیچیده باشد اما باید تا حد ممکن آن ها را رعایت کنید. بهبود سئوی داخلی، همچنین می تواند به طور اتوماتیک به بهبود سئو خارجی سایت نیز منجر شود. سئو داخلی از عوامل بسیار زیاد و ظریفی تشکیل شده است که اجرای درست خیلی از آن ها به تجربه کافی نیاز دارد. در این مقاله به برخی از این عوامل اشاره کرده و آن ها را با هم بررسی می کنیم.

عوامل سئوی داخلی سایت

  • سرعت نمایش سایت به کاربر
  • محتوای بهینه شده و ارزشمند
  • بهینه سازی متا تگ های عنوان و توضیحات
  • استفاده از URL های مناسب
  • نمایش مناسب سایت در موبایل
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • بهینه سازی url صفحه
  • لینک سازی صحیح داخلی
  • طراحی صفحات بصورت کاربر پسند
  • ساخت نقشه سایت
  • کیفیت فنی سایت

تگ عنوان و تگ توضیحات

متاتگ ها در ظاهر سایت ظاهر نمی شوند اما موتورهای جستجو می توانند آن ها را بخوانند. تگ عنوان صفحه یکی از مهم‌ ترین عوامل سئو داخلی سایت بشمار می‌رود و اولین چیزی هست که پیش روی کاربران قرار می‌گیرد و همچنین در مورد محتوای صفحه به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد.

هنگام نوشتن تگ عنوان آن را کوتاه و توصیفی در نظر بگیرید و از کلمات جالب و خاص استفاده کنید. عنوان هر صفحه باید منحصر بفرد باشد. تعداد کاراکتر عنوان را بین ۵۵ تا ۶۰ در نظر بگیرید.

۴۳ درصد از افراد بر اساس توضیحات متا در نتایج جستجو ،یک لینک را انتخاب می‌کنند. موتورهای جستجو از تگ توضیحات برای ارزیابی محتوای صفحه و پیش نمایشی برای کاربر استفاده می‌کنند بنابراین مهم است که محتوای آن جذاب باشد و کاربران را مشتاق به خواندن کامل متن موضوع کند. توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصر بفرد باشند. محدوده کاراکتر را ۱۳۵ تا ۱۶۰ در نظر بگیرید.

استفاده از url های مناسب

همانطور که می دانید url ها باعث می شوند که هر صفحه یک آدرس منحصر به فرد و مشخص داشته باشد. همیشه این سوال بوده که url های فارسی بهتر است یا انگلیسی! پاسخ این سوال این است که تفاوتی نمی کند و تنها عامل مهم که گوگل هم روی آن تاکید دارد، استفاده از کلمه کلیدی در URL می باشد. گوگل انقدر هوشمند شده است که می تواند کلمه کلیدی شما را ترجمه کند و با محتوای صفحه مقایسه کند. به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از URL های انگلیسی می باشد. چون هنگام اشتراک گذاری لینک در جاهای مختلف، ظاهر مناسبی دارند. استفاده از کلمه کلیدی در URL میتواند به بالا بردن ترافیک سایت کمک فراوان کند.

بهینه سازی تصاویر

گوگل به محتواهای کامل بسیار اهمیت می دهد. یکی از عواملی که باعث کامل شدن یک محتوا می شود ، استفاده از تصاویر مناسب می باشد. بهینه سازی حجم عکس با حفظ کیفیت آن نیز بسیار مهم است.

از عوامل تأثیرگذار در بهینه سازی تصاویر عبارتند از :

  • استفاده از تگ alt و استفاده کلمه کلیدی در آن
  • استفاده از فرمت های مناسب
  • استفاده از اندازه های از پیش تعیین شده
  • نوشتن title برای تصویر
  • نوشتن نام تصاویر
سئوی داخلی سایت

محتوای بهینه شده

محتوای باکیفیت ارائه دهید. محتوای باکیفیت شما را از بقیه رقبا متمایز می‌کند. نقطه شروع رشد کسب‌وکار آنلاین محتوای باکیفیت است. اما ارائه یک محتوای عالی آسان نیست. محتوا نباید کپی باشد. محتوا باید دارای یک عنوان گیرا و جذاب باشد. همچنین ارسال پست به ‌صورت مرتب، رتبه بندی گوگل شما را بهتر می ‌کند.

سئو سایت بدون محتوا بی معنا می باشد. نه تنها کاربران، بلکه گوگل هم محتوای سایت شما را میخواند و بر اساس کیفیت مطلب، رتبه شما را در نتایج جستجو تعیین میکند. همیشه سعی کنید استراتژی محتوا داشته باشید و با تولید محتوای ارزشمند و پیاده سازی اصول سئو بر روی آن ها به موفقیت سئو داخلی خود کمک کنید. محتوا باید برای کاربرها جذاب باشد نه برای موتور جستجو.

بررسی و پیدا کردن کلمات کلیدی قبل از نوشتن محتوا، بخشی مهم از تولید محتواهای برتر است. در واقع مهمترین بخش سئو داخلی کلمات کلیدی هستند. انتخاب درست کلمات کلیدی برای بهینه ‌سازی اولین و مهمترین مرحله برای موفقیت سئو داخلی است. کلمات کلیدی یک شرط ضروری در چک لیست سئوی داخلی هستند.

سرعت سایت

گوگل به شدت بر روی سرعت لود سایت حساس است و به سایت هایی که سرعت لود آن ها سریع است، علاقه مند می باشد. سرعت لود صفحه به مقدار زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه سایت به طور کامل بارگذاری شود گفته می‌شود. زمان بارگذاری به عواملی مانند هاست، طراحی سایت و بهینه بودن سایت بستگی دارد. این مورد هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو فوق العاده مهم است. احتمال اینکه کاربران منتظر بارگذاری یک سایت کند بمانند خیلی کم است و از طرفی گوگل به خاطر این موضوع امتیاز منفی برای شما در نظر می‌گیرد.

بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت

امروزه استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند و انواع گجت‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت و مرور صفحات وب را دارند بسیار گسترش یافته است، بنابراین لازم است که سایت خود را برای پذیرایی از این کاربران نیز بهینه و کارآمد کنید. نمایش درست سایت در موبایل به یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو داخلی تبدیل شده است. طراحی ریسپانسیو (Responsive) به معنای نمایش صحیح سایت در دستگاه‌های مختلف با سایز صفحه نمایش مختلف است. اخیراً گوگل Mobile-first indexing را بر روی بسیاری از سایت ها فعال کرده است. کار آن این است که سایت شما را ابتدا از طریق نسخه موبایل رتبه بندی می کند. بهتر است بگوییم که موبایل را در اولویت قرار داده است.  گوگل از این طریق به صاحبان سایت ها فشار می آورد تا نسخه موبایل را به بهترین شکل ممکن بهینه کنند.

طراحی صفحات بصورت کاربر پسند (تجربه کاربری)

تجربه کاربری تاثیر بسزایی بر روی سئوی داخلی دارد. در طراحی سایت خود تا حد ممکن، خودتان را به جای کاربر خود قرار دهید. گوگل در هر آپدیتی که ارائه می دهد بیشتر بر روی کاربرپسند بودن تاکید و تمرکز می کند.

همیشه سایت خود را با در نظر گرفتن تجربه کاربران از به کار گیری امکانات موجود در سایت، طراحی کنید. کاربران باید بتوانند سایت شما را درک کرده و از امکانات آن به آسانی بهره بگیرند. گشت و گذار در سایت شما، جستجو و یافتن محتوای مورد نظر هر کاربر در سایت، میبایست تا حد ممکن آسان باشد. و از همه مهم تر، همه این موارد باید با سرعت مناسب صورت بگیرد.

ساخت نقشه سایت

به هر میزان که عنکبون های گوگل بتوانند تمامی صفحات سایت شما را ایندکس کنند، احتمال اینکه به گوگل گزارش دهند که سایت شما یک نتیجه خوب برای بازدیدکننده است، بیشتر می‌شود. هرچه ضخامت لینک‌های بین صفحات شما بیشتر باشد، عنکبوت ها هم راحت‌ تر می‌ توانند به همه آن‌ها دسترسی پیدا کنند این خود باعث می‌شود که موتور جستجو هم درک بهتری از سایت شما به دست بیاورد.

در وردپرس می‌ توانید این کار را با ایجاد نقشه سایت با افزونه ساده Google XML Sitemaps‌ به راحتی انجام دهید. عنکوبت‌های گوگل با استفاده از نقشه سایت به تمام اجزای تعریف شده سایت دسترسی خواهند داشت.

کیفیت فنی سایت

کیفیت کدنویسی سایت شما موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است. کدهای HTML/CSS سایت در میزان زمان بالا آمدن صفحه تاثیر گذار هستند. استاندارد بودن کدنویسی و حذف کدهای اضافی (Clean up) می‌تواند Load Time را کاهش دهد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، کار نسبتاً آسان است. وردپرس به صورت پیشفرض سازگاری بسیار خوبی با موتورهای جستجو دارد. در این زمینه برای افزایش کیفیت سایت خود و بهبود سئو می توانید از افزونه ای مانند Yoast SEO نیز بهره بگیرید. در واقع در صورت به کارگیری وردپرس در کنار افزونه سئوی yoast بیشتر موارد عمومی مربوط به سئوی داخلی، در سایت شما به خوبی به اجرا در خواهد آمد.

سئوی سایت خود را به دیناوب بسپارید

شرکت طراحی سایت در قزوین دیناوب با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در زمینه سئو، تمامی خدمات سئوی داخلی سایت و سئوی خارجی را ارائه می دهد. دیناوب علاوه بر سئوی سایت ارائه دهنده خدماتی دیگری همچون طراحی سایت وردپرس، برنامه نویسی پیشرفته، تبلیغات کلیکی گوگل و خدمات هاست و دامنه نیز می باشد. در صورت نیاز به مشاوره و ارائه خدمات با ما تماس حاصل نمائید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب