در حال بارگذاری

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می کند؟

در طی یک دهه گذشته رفتار خرید به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، و اکنون تعداد بیشتری از مصرف کنندگان خریدهای خود را بصورت آنلاین انجام می دهند (عملاً اثربخشی عملکرد کار دیجیتال مارکتینگ را نشان می دهد). این تغییر در شیوه تصمیم گیری مصرف کنندگان در مورد خرید و خرید محصولات و خدمات، بازاریابی دیجیتال را برای هر شغلی که سعی در رقابت در بازار مدرن دارد، صرف نظر از اندازه یا صنعت آن، ضروری کرده است.

برای صاحبان مشاغل مهم است که بدانند بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند تا بتوانند از ابزارهای دیجیتالی مناسب و تاکتیک های عملیاتی برای دستیابی و جذب مخاطبان خود استفاده کنند. در این مقاله، ما همه چیزهایی را که باید در مورد چگونگی عملکرد دیجیتال مارکتینگ بدانید را پوشش داده ایم تا بتوانید تصمیمات آگاهانه تری درباره کمپین های بازاریابی دیجیتال خود بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال راهی برای تبلیغ برندها و محصولات بصورت آنلاین و از طریق سایر کانال های دیجیتال است. بیشتر مشاغل مخاطبان خاصی دارند که آنها می خواهند به این مخاطبین برسند؛ بازاریابی دیجیتال با هدف کمک به مشاغل برای دستیابی به این مصرف کنندگان هدف از طریق اینترنت و سایر راههای دیجیتالی انجام می شود.

فن آوری های دیجیتال مختلفی وجود دارد که بازاریاب ها و شرکت ها از آنها استفاده می کنند تا پیام بازاریابی خود را به مخاطبان مورد نظرشان منتقل کنند. یک شرکت ممکن است علاوه بر وب سایت خود، از PPC و نمایش تبلیغات، ایمیل مارکتینگ، فناوری تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند، رسانه های اجتماعی و سایر رسانه ها نیز برای جذب و درگیر کردن مصرف کنندگان هدف خود استفاده کند.

دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل مدرن بسیار مهم است زیرا اینترنت نقش مهمی در نحوه تصمیم گیری مصرف کننده در خرید و فروش دارد. اینترنت همچنین بر نحوه خرید مشتریان و محصولات و خدمات آنها تأثیر می گذارد. این امر باعث می شود تا مشاغل نه تنها بتوانند به صورت آنلاین حضور داشته باشند بلکه تا حد امکان باعث افزایش دید آنها نیز می شود.

روزهای سؤال کردن در مکان فروشگاه فیزیکی از همکاران فروش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، تمام شده است. اکنون مصرف کنندگان از اینترنت استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات لازم را جهت تصمیم گیری برای یک خرید آگاهانه بدست آورند، حتی اگر هنوز از مکان فروشگاه فیزیکی بازدید کنند تا خرید نهایی خود را از آنجا انجام دهند.

این جایی است که بازاریابی دیجیتال وارد می شود. این به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید در هر کجا که مصرف کنندگان خرید دیجیتالی دارند، به آنها برسید.

دیجیتال مارکتینگ

تاکتیک های بازاریابی دیجیتال

برای صاحبان مشاغل مهم است که بدانند بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند تا بتوانند تصمیمات هوشمندانه تری درباره کمپین های بازاریابی دیجیتال خود بگیرند. نکته اصلی درک نحوه عملکرد آن، آشنایی با هر عنصر بازاریابی دیجیتال و شناخت چگونگی دستیابی به اهداف بازاریابی است. ما هر یک از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را در زیر توضیح می دهیم که چگونه می توانید هرکدام را برای تجارت خود استفاده کنید.

وب سایت مارکتینگ

از بسیاری جهات ، وب سایت شرکت شما سنگ بنای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. این جایی است که بسیاری از مشتریان هدف شما ابتدا از نام تجاری شما تأثیر می گیرند و همچنین این جایی است که هدایت شما سرانجام به پرداخت مشتریان تبدیل می شود. بنابراین بیایید بیشتر در مورد چگونگی نقش وب سایت شما در نحوه عملکرد دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم.

هدف از بازاریابی دیجیتال جذب ، تعامل و تبدیل هدایت های شماست. بسیاری از تاکتیک هایی که شما برای این کار استفاده خواهید کرد در نهایت باعث می شود مشتریان هدف شما به منظور کسب اطلاعات بیشتر یا خرید به وب سایت شما برگردند.

وب سایت شما بعضی مواقع تنها شانس برند شما برای ایجاد اولین تصور خوب برای مصرف کنندگان در بازار هدف شما است. به همین دلیل باید به چیدمان سایت خود و همچنین به رنگ ها و گرافیکی که در طراحی سایت خود استفاده می کنید توجه کنید. در واقع ، طبق ادوبی ، ۳۸٪ از مردم در صورت عدم یافتن محتوا یا طرح، دیگر جذب نمی شوند.

با این حال ، ظاهر سایت شما تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. از آنجا که وب سایت شما مرکز بسیاری از کمپین های بازاریابی دیجیتال شما است ، مهم است که برای تبدیل مصرف کنندگان به مشتری طراحی و بهینه شود. این به معنای ایجاد سایتی است که راهبری و خوانایی ساده همراه با راهنمایی روشن برای مصرف کنندگان داشته باشد. این همچنین به معنای ایجاد سایتی است که برای دستگاه های تلفن همراه جهت بهبود تجربه کاربری سایت در تلفن همراه بهینه سازی شده است.

آیا می دانید ۶۹٪ از وقت گذرانی آنلاین (در ایالات متحده) با استفاده از تلفن همراه انجام شده است؟ استفاده از دسکتاپ تنها کمتر از ۵۰٪ از کل فعالیت های آنلاین کاربران است. توجه داشته باشید که ایالات متحده بزرگترین کاربر تلفن همراه را ندارد و این بدان معنی است که سایر کشورها نیز وقت بیشتری را با استفاده از تلفن های هوشمند خود به صورت آنلاین می گذرانند. به همین دلیل است که برای یک صاحبین مشاغل مهم است که محتوای دیجیتالی خود، به ویژه وب سایت خود را برای استفاده در موبایل بهینه کنند. زیرا مشتری اینجاست.

بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو همچنین نقش مهمی در نحوه عملکرد دیجیتال مارکتینگ ایفا می کند. اگر می خواهید در عصر دیجیتال به مصرف کنندگان برسید و آنها را تبدیل به مشتری کنید، باید از موتورهای جستجو شروع کنید. یک مطالعه تحقیقاتی اخیر توسط Forrester نشان داد که ۷۱٪ از مصرف کنندگان خریدهای خود را از موتورهای جستجو مانند Google شروع می کنند. اگر در حال انجام اقدامات صحیح در جهت بهبود SEO سایت خود نیستید، ممکن است فرصت رسیدن به تعداد قابل توجهی از نتایج را از دست بدهید.

بهینه سازی موتور جستجو فرآیند بهینه سازی محتوای سایت شما است به گونه ای که برای موتورهای جستجو جذاب باشد. هدف نهایی این است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید تا در بازار هدف بیشتر دیده شوید. هرچه در SERP رتبه بالاتری داشته باشید، می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت خود برگردانید.

هدف از دیجیتال مارکتینگ جذب کسانی است که برای محصولات یا خدمات شما مناسب هستند و SEO نیز در انجام این کار نقش مهمی ایفا می کند. با تأکید بر کلمات کلیدی و مباحث خاص در محتوای خود ، می توانید برای دستیابی به آن دسته از افرادی که احتمالاً علاقه مند به محصولات یا خدمات شما هستند، کار کنید.

حال که می دانید بهینه سازی موتور جستجو برای همه تلاش های بازاریابی دیجیتال شما چقدر مهم است، ممکن است سوال کنید که چگونه می توانید سایت و محتوای خود را برای بهترین نتیجه بهینه کنید. در ادامه به صفحه خدمات سئو سایت در قزوین ما بروید تا در مورد نقشی که SEO در مبارزات دیجیتال شما ایفا می کند اطلاعات کسب کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک تاکتیک مهم دیگر است که نقش مهمی در نحوه عملکرد بازاریابی دیجیتال ایفا می کند. بازاریابی محتوا اساساً زمانی است که کسب و کار شما محتوای با ارزشی را ایجاد می کند که با هدف جذب مشتریان هدف شما ایجاد می شود. این محتوای ارزشمند را می توان برای اهداف مختلفی از جمله ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک سایت ، تقویت مسیر یا حفظ مشتری ایجاد کرد.

مهم نیست از کدام تاکتیک ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنید، برای پشتیبانی از این تاکتیک ها نیاز به ایجاد محتوا دارید.

در اینجا فقط چند نوع بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید برای پشتیبانی از اهداف کمپین بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کنید:

  • صفحات وب سایت
  • پست های وبلاگ
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • کتابهای الکترونیکی
  • مطالعات موردی
  • توصیفات
  • ویدئو
  • تصاویر
  • اینفوگرافیک
  • پادکست ها
  • محتوای تبلیغ

کلید ایجاد محتوای عالی که به حمایت از کمپین های بازاریابی دیجیتال شما کمک کند، انتخاب موضوعاتی است که بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد.

لینک های مرتبط :

تولید محتوا در قزوین

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

امروزه بیشتر برندها برای پشتیبانی از فعالیت های بازاریابی دیجیتالی خود و هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل تبلیغ مطالب شما و تعامل با مصرف کنندگان هدف در کانال های رسانه های اجتماعی مانند Facebook ، Instagram ، LinkedIn و Pinterest است. این تاکتیک در بازاریابی دیجیتال به منظور کمک به مشاغل در افزایش آگاهی از برند، هدایت بهتر مشتریان و بهبود جذب مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از بزرگترین جذابیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که به مشاغل این امکان را می دهد تا به صورت آنلاین به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال ، ۷۹٪ از کاربران اینترنت آمریکایی در فیس بوک فعال هستند. اگر تجارت شما سعی در دستیابی و درگیر کردن این مصرف کنندگان در بستر اجتماعی دارد ، مطمئناً یک فرصت مهم را برای دستیابی به نتایج جدید از دست خواهید داد.

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات PPC

گرچه ممکن است هدف استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ایجاد هرچه بیشتر ترافیک ارگانیک باشد، اما تجارت شما نباید ارزش تبلیغات کلیکی (PPC) را نادیده بگیرد. تبلیغات PPC نوعی تبلیغات است که شامل پرداخت انتشار تبلیغات به ازای هر باری که منجر به کلیک بر روی تبلیغ شما می شود. Google Ads یکی از محبوب ترین و موثرترین انواع تبلیغات PPC است. Google Ads به کسب و کار شما کمک می کند تا در صفحه اول نتایج موتور جستجو ظاهر شود.

ممکن است سؤال کنید که چرا من وقتی در حال کار برای بهبود سئوی سایت خود هستم ، باید هزینه تبلیغات را بپردازم؟ اگرچه بهینه سازی موتور جستجو مهم است ، اما کار طولانی مدت  است و طول می کشد تا جادوی خود را شروع کند. در چنین حالتی تبلیغات PPC مفید است. تبلیغات PPC می تواند به شما کمک کند با قرار دادن سایت خود در بالای صفحه نتایج موتور جستجو برای اصطلاحات مربوطه ، نتایج را سریعتر ببینید. با ظاهر شدن در صفحه اول SERP ، مشاغل شما دید جدیدی به دست می آورند و جستجوگرها به احتمال زیاد سایت شما را پیدا و کلیک می کنند.

تبلیغات PPC نه تنها ترافیک بیشتری را به سایت شما ایجاد می کند، بلکه می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که صلاحیت های لازم را بدست آوردید. کسانی که روی تبلیغات PPC شما کلیک می کنند، مشتریانی هستند که در جستجوی موضوعاتی هستند که بیشتر مربوط به محصولات یا خدمات شما است. این بدان معنی است که آنها به احتمال زیاد به برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند.

لینک های مرتبط :

تبلیغات کلیکی گوگل

ایمیل مارکتینگ

شرکت ها می توانند از ایمیل های مارک دار برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنند. ایمیل مارکتینگ اغلب به عنوان راهی برای افزایش آگاهی از برند ، ایجاد رهبری صنعت ، ترویج رویدادها و به دست آوردن کلمه در مورد تبلیغات ویژه استفاده می شود.

محتوای ایمیل مارکتینگ شما در نهایت به اهداف کمپین شما بستگی دارد. در اینجا فقط چند نمونه از انواع محتوای بازاریابی ایمیل را آورده ایم که ممکن است برای پشتیبانی از کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد کنید:

  • هنگامی که کاربران جدید در لیست ایمیل مارکتینگ شما مشترک می شوند ، به آنها ایمیل خوش آمدید ارسال کنید و به آنها بگویید که چه چیزی را می توانند از ایمیل های برند شما ببینند.
  • محتوای تبلیغاتی در مورد فروش های بعدی و تخفیف های مستقیم را به صندوق ورودی مصرف کننده تحویل دهید.
  • یک خبرنامه تهیه کنید که به صورت دوره ای برای مشترکین ارسال شود تا آخرین مطالب و به روزرسانی های شرکت را از کسب و کار خود ارائه دهید.
  • پس از بارگیری مطالب از سایت شما، یک ایمیل هدایت شود تا از آنها بخاطر علاقه شان تشکر کرده و حتی به ارائه مطالب مرتبط با محتوای دیگر بپردازید.
  • محصولات یا محتواهای دیگری را پیشنهاد کنید که شما و مشتریان شما بر اساس رفتار و خرید آنها علاقه مند باشند.

از ایمیل های بازاریابی نیز می توانید بعنوان بخشی از کمپین های نگهداری مشتری استفاده کنید. در حقیقت ، طبق گفته eMarketer ، ۸۰٪ از متخصصان خرده فروشی گزارش می دهند که بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بهترین تاکتیک ها برای حفظ مشتری است.

چرا یک رویکرد یکپارچه برای بازاریابی مهم است

درک چگونگی عملکرد دیجیتال مارکتینگ فراتر از این است که فقط با هر یک از روش های بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. اکنون که می دانید هر عنصر چیست و نقش هایی را که هر تاکتیک در مبارزات انتخاباتی شما ایفا می کند ، درک می کنید ، وقت آن است که بحث کنیم که چگونه این تاکتیک های بازاریابی دیجیتال می توانند با هم همکاری کنند تا اهداف کلی کمپین شما را پشتیبانی کنند.

بازاریابی چند کاناله یکپارچه رویکردی برای بازاریابی است که تمام تاکتیک های موجود در جعبه ابزار بازاریابی دیجیتالی شما را ترکیب می کند تا یک تجربه یکپارچه برای مخاطبان هدف شما ایجاد کند. با هماهنگی پیام های بازاریابی خود در سراسر سیستم عامل های دیجیتال و استفاده از روش های مختلف برای پشتیبانی از هر کمپین متمرکز، می توانید یک پیام تجاری یکپارچه تر ایجاد کنید و موفقیت هر کمپین را بهبود ببخشید. بدین ترتیب بر نحوه کار بازاریابی دیجیتال مسلط خواهید شد.

برای شروع یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه، می خواهید در نظر بگیرید که چگونه هر یک از کانال های دیجیتال شما می توانند با هم همکاری کنند تا به یک هدف مشترک برسند. به عنوان مثال، اگر هدف بازاریابی شما افزایش ترافیک به وب سایت شما باشد ، ممکن است فقط چند روش در نظر بگیرید که تاکتیک های مختلف بازاریابی دیجیتال بتوانند از بازاریابی وب سایت شما پشتیبانی کنند:

  • بازاریابی محتوایی که در سایت خود ایجاد می کنید مانند صفحات سایت و پست های وبلاگ شما به بهبود بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند ، بنابراین به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت خود برگردانید.
  • هنگامی که پیوندهایی با بخش هایی از مطالب را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید ، می توانید برای بازگرداندن ترافیک بیشتر به سایت خود تلاش کنید.
  • با توسعه محتوای ایمیل مارکتینگ، می توانید روش های جدیدی برای هدایت مجدد خوانندگان به مناطق مربوط به سایت خود بیابید.

این فقط یک نمونه از نحوه کار هر یک از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ با هم است تا به شما در رسیدن به یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال کمک کند. هنگامی که برای ساختن یک استراتژی بازاریابی یکپارچه تلاش می کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که پیام شما در بین سیستم عامل ها سازگار است.

, , , , , , , , ,
اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *