در حال بارگذاری

Google Ads یا تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

تبلیغات گوگل

Google Ads یا تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل که به عنوان Google AdWords شناخته می شود، عبارت است از خدمات تبلیغاتی گوگل که به شما امکان می دهد تا بوسیله پرداخت پول وب سایت خود را در نتایج جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهید.

نیازی نیست منتظر بمانید تا سایت شما بتواند به صورت طبیعی رتبه بندی خود را افزایش دهد. با استفاده از این قابلیت و پرداخت هزینه می توانید نتایج فوری را ببینید. آنطور که به نظر می رسد این برای استفاده سخت و گران قیمت نیست.

اصول اساسی Google Adwords

به طور خلاصه، شما برخی از کلمات کلیدی را انتخاب می کنید که یک جستجوگر ممکن است در گوگل استفاده کند. سپس بر اساس آن کلمات کلیدی یک آگهی ایجاد می کنید که در SERP ظاهر می شود.

مطمئنا شما تنها شرکتی نیستید که می خواهید تبلیغاتی را به افرادی که از این عبارات خاص استفاده می کنند، ارائه دهید. شرکت های رقیب نیز می توانند برای همان عبارت جستجو پیشنهاد دهند.

اگر میخواهید آگهی شما به طور کلی نمایش داده شود، شما باید در برابر سایر بازاریابان بابت اینکه به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما می شود تا چه حد مایل به پرداخت تبلیغات گوگل هستید، مزایده کرده و پیشنهاد دهید. هرچه برای هر کلیک بیشتر پرداخت کنید، بیشتر احتمال دارد آگهی شما در نتایج جستجو ظاهر شود. به همین دلیل است که جستجوی پرداخت شده اغلب به عنوان PPC نامیده می شود که نشان دهنده Pay-Per-Click و یا پرداخت به ازای هر کلیک است.

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد. شما می توانید بر اساس مزایده، جایگاه تبلیغ خود را نیز مشخص کنید.

همچنین کلمات یا عبارات کلیدی که بر روی آنها سرمایه گذاری می ‌کنید تا بر اساس این کلمات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شوید نقش مهمی در موفقیت ادوردز شما دارند. به عنوان مثال اگر شما طراح سایت هستید، ممکن است بخواهید بر روی عباراتی همچون طراحی سایت حرفه ای یا طراحی سایت در قزوین و … سرمایه گذاری کنید.

Ad Rank یا رتبه تبلیغ چیست؟

رتبه تبلیغ یک معیار است که گوگل برای تعیین جایگاه تبلیغات جستجوی پرداخت شده که در SERP نمایش داده می شوند، استفاده می کند. نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات شما بستگی دارد.

گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری می ‌کند، فاکتورهایی در مورد مزایده (یا هزینه ‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته ‌اید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر می ‌گیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. به طور کلی گوگل، آگهی با بالاترین رتبه تبلیغی در جایگاه بالا نشان می دهد و آگهی با دومین رتبه تبلیغی در جایگاه دوم نشان می دهد.

همچنین امتیاز کیفیت (Quality Score) در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد. امتیاز کیفیت رتبه بندی گوگل در مورد کیفیت و مرتبط بودن کلیدواژه ها و تبلیغات PPC گوگل است. آگهی‌ هایی که امتیاز کیفیت پایینی دارند، حتی با پیشنهاد قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهند داشت. افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند می‌ توانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند.

مناقصه

به ازای هر باری که بر روی آگهی شما کلیک می شود باید به Google Ads هزینه پرداخت کنید. قیمت مورد نظر شما برای هر کلیکی که می شود، هزینه هر کلیک یا (CPC) نامیده می شود. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند.

شما می توانید مقدار حداکثر پیشنهاد را انتخاب کنید.اگر گزینه خودکار را انتخاب کنید، گوگل مبلغ پیشنهادی برای شما را در بودجه خود انتخاب می کند و از لحاظ تئوری، بیشترین کلیک های ممکن را در این بودجه به شما می دهد.

یک گزینه دیگر که کمتر رایج است CPM یا هزینه برای هر بار نمایش نام دارد. به این صورت که هر ۱۰۰۰ باری که تبلیغ شما را در SERP نشان داده می شود، هزینه ای را به موتور جستجو پرداخت می کنید. کاربر لازم نیست که در اینجا کلیک کند. شما می توانید بین هر دو روش یکی را انتخاب کنید.

جایگزین هایی برای تبلیغات گوگل

شبکه بینگ: قبلا به عنوان شبکه یاهو بینگ شناخته می شد، شبکه بینگ شبکه تبلیغاتی متعلق به شرکت بینگ، رقیب بزرگ موتور جستجوی گوگل است. تعدادی از شرکای شبکه عبارتند از : AOL، وال استریت ژورنال و Gumtree.

بر اساس آمار Bing Ads، شبکه بینگ در حال حاضر دارای ۳۳.۹٪ سهم بازار در ایالات متحده و ۲۴.۷٪ در انگلستان است، به این معنی که دارای بخش ناچیزی از جستجوگران نیست که ممکن است از طریق تبلیغات گوگل قابل دسترسی نباشند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO): این اصطلاح به تمام روش ها، تاکتیک ها و فرآیندهایی اشاره دارد که می توانید از طریق آن احتمال ورود به وب سایت خود را افزایش دهید و در نتایج موتور جستجو به صورت ارگانیک (بدون پرداخت هزینه) نتایج خوبی داشته باشید. با این حال، بسیاری از بازاریابان توصیه می کنند که هم سئوی سایت و هم Google Ads برای بازاریابی جستجو حیاتی هستند و به طور مؤثر مکمل یکدیگرند.

Summary
Review Date
Reviewed Item
با استفاده از خدمات تبلیغات گوگل شما این امکان را خواهید داشت تا بوسیله پرداخت پول، وب سایت خود را در نتایج جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو قرار دهید.
Author Rating
۵1star1star1star1star1star
, , , , , , ,
اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها