در حال بارگذاری

لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد؟

لینک نوفالو

لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر آشنایی با سئو سایت داشته باشید حتما اسم لینک بازگشتی یا بک لینک را شنیده اید، بک لینک ها به دو نوع دسته بندی می شوند. لینک فالو و لینک نوفالو ، اگر بخواهیم به زبان ساده نحوه ی عمل کردن این لینک ها را بیان کنیم، این است که، لینک فالو باعث انتقال اعتبار سایت مبدأ به صفحه مورد نظر می شود ولی لینک نوفالو اعتبار سایت مبدأ را به صفحه مقصد، انتقال نمی دهد.

ربات های گوگل به این صورت عمل می کنند که وارد سایت می شوند و تمام لینک ها را مورد بررسی قرار می دهند اگر لینک ها فالو باشد، اعتبار صفحه را بین لینک هایش تقسیم می کند ولی اگر با لینک نوفالو برخورد کند از آن می گذرد. به عبارتی اگر در سایتی لینک فالو داده شود، به گوگل می فهماند که صاحب سایت لینک را تأیید می کند و از نظر سایت مبدأ، لینک مفید است. گوگل نیز این پیش فرض را قبول کرده و از اعتبار صفحه به سایت مقصد انتقال می دهد ولی اگر لینک نوفالو باشد به این منظور است که لینک مقصد توسط صاحب سایت از نظر مفید بودن قابل تأیید نیست و به ربات های گوگل می گوید این لینک را دنبال نکند. با دانستن این موضوع شاید به ذهنتان برسد که لینک نوفالو بی ارزش است و تأثیری روی سئو سایت نخواهد گذاشت، باید قبل از هر تصمیم گیری با ادامه مقاله همراه شوید تا موضوع را برایتان باز کنیم و از اهمیت های این نوع لینک دهی آگاه شوید.

لینک نوفالو nofollow چیست؟

همانطور که گفتیم زمانی که سایتی به سایت ما لینک نوفالو می دهد، لینک سایت ما را تأیید نکرده و به گوگل می گوید سایت را نادیده بگیرد و وارد لینک نشود. اما گوگل واقعا این کار را نخواهد کرد. به عبارت بهتر لینک نوفالو در اختیار گوگل قرار می گیرد و اعتبار دادن به آن توسط گوگل تشخیص داده می شود.

لینک نوفالو به صورت rel=”nofollow” برای گوگل شناسایی می شود و در تگ a قرار میگیرد. اگر چنین قسمتی داخل لینک نباشد یعنی لینک فالو است، لینک فالو رو هم بعضاً با rel=”dofollow” نمایش میدهند که فرقی با نذاشتنش برای گوگل ندارد. در زیر نمونه ای از لینک فالو و نوفالو قرار می دهیم تا با طرز نوشتن اینگونه کدها آشنا شوید.

لینک نوفالو

<a href=”http://www. site.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

لینک فالو

<a href=”http://www. site.com/” rel=”dofollow”>Link Text</a>

یا

<a href=”http://www. site.com/”>Link Text</a>

همانطور که در ساختار لینک فالو و نوفالو مشاهده می کنید، تفاوت در rel است و این کاراکتر فرق بین لینک نوفالو را با لینک فالو مشخص می کند.

چگونه بفهمیم لینک نوفالو است؟

اگر در یک صفحه با لینک مواجه شدیم چگونه می توان تشخیص داد که لینک فالو است یا نوفالو ؟ برای این کار ابتدا باید اینسپکت مرورگر را باز کنید ( کلید F12 را بزنید و یا کلیک راست کرده و گزینه ی inspect را بزنید. سپس یک کادر در یک سوم مرور گر باز می شود. سپس روی دکمه ی فلش که در سمت چپ و بالای کادر واقع شده است کلیک کرده و روی لینک مورد نظر کلیک چپ می کنیم. در کادر مشخصات لینک را می بینیم اگر در لینک از تگ rel=nofollow استفاده شده بود، لینک مورد نظر نوفالو و در غیر اینصورت لینک فالو می باشد.

روش دیگری که می توان از فالو و نوفالو بودن لینک مطلع شد باز کردن سورس سایت می باشد برای این کار روی قسمتی از سایت کلیک راست کرده و گزینه ی open surce را می زنیم و از صفحه ای که نمایش می دهد لینک مورد نظر را می یابیم و آن را چک می کنیم.

لینک نوفالو

چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کرد؟

اگر می خواهید در سایت خودتان از یک منبع خارجی یاد کنید و لینک آن سایت را در محتوایتان استفاده کنید، باید اعتبار سایت مقصد را بسنجید و با توجه به آن تصمیم گیری نمایید. برخی از سئو کاران می گویند بهتر است لینک های خارجی را نو فالو نمایید زیرا ممکن است از اعتبار آن صفحه از سایت مقصد مطلع نباشید و اعتبار سایتمان را کاهش دهیم. پس بهتر است لینک های خارجی را نو فالو نماییم.

اما اگر اعتبار آن سایت واضح است و از اعتبار بالایی در بین کاربران و ربات های گوگل و دیگر موتور های جستجو برخوردار است. لزومی ندارد لینک ها را نو فالو کنید. چه بسا که استفاده از لینک های فالو می تواند اعتبار سایت شما را نیز دو چندان نماید. پس برای لینک دهی خارجی به صورت فالو و نوفالو باید از مقصد لینک آگاهی کافی داشته باشید، که نه تنها به سئو سایت شما لطمه وارد نکند بلکه اعتبار سایت شما را در بین موتور های جستجو افزایش دهد.

در چه مکان هایی از سایت لینک ها را نو فالو کنیم؟

در بالا توضیح دادیم که چه لینک هایی بهتر است نوفالو شوند، اما در قسمت هایی از سایت هستند که تاکید بیشتری برای نوفالو شدن دارند زیرا اگر کمی اشتباه کنیم ممکن است تاثیر منفی بر روی سایتمان بگذارد.

  • قسمت کامنت های سایت را نوفالو کنیم
  • اگر انجمن داریم بهتر است لینک ها را نو فالو کنیم زیرا تاثیر مستقیمی بر روی آن ها نداریم و کاربران لینک ها را قرار می دهند.
  • امضای انجمن ها را نیز نوفالو کنیم

لینک سازی با لینک نو فالو

همانطور که در بالا اشاره کردیم لینک نو فالو اعتبار سایت را به مقصد منتقل نمی کند، اما به این معنی نیست که نباید از این نوع لینک ها در لینک سازی استفاده کنیم. استفاده از این نوع لینک ها باعث می شود گوگل به لینک سازی سایت ما مشکوک نشود و لینک سازی سایت طبیعی جلوه کند. به همین دلیل سئو کاران از این نوع لینک ها نیز برای لینک سازی استفاده می کنند و درصد مشخصی از لینک ها را نو فالو قرار می دهند تا از نظر گوگل طبیعی قلمداد شود.

به نظر من استفاده از هر دو نوع لینک سازی اگر متعادل باشد به سئو سایت کمک خواهد کرد و اعتبار سایت شما را افزایش خواهد داد. اگر با وجود اینکه این مطلب را خوانده اید و درک درستی از لینک سازی کسب نکردید بهتر است با یک سئو کار حرفه ای مشورت کنید تا بهترین استفاده را از لینک فالو و نوفالو ببرید.

اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

آخرین مطالب