در حال بارگذاری

اهمیت سرعت سایت

سرعت سایت

چرا سرعت سایت اهمیت دارد؟

از سال ۲۰۱۸ سرعت سایت از همیشه مهمتر شده است. این یکی از معیارهای مهم برای استراتژی دیجیتال کلی و حضور آنلاین شماست. به طور خاص، سرعت سایت در رتبه بندی سئو بر روی نسخه دسکتاپ و موبایل (به ویژه موبایل)، تبلیغات کلیکی گوگل با تأثیر آن بر نمره کیفیت و مهمتر از همه بر تجربه و نرخ تبدیل کاربر تأثیر عمده ای دارد.

وب سایت های کند conversions rate یا نرخ تبدیل پایین، bounce rate یا نرخ پرش بالا و تعداد بازدید کمی دارند. در اصل هیچ کس صبر ندارد منتظر بارگذاری یک وب سایت بماند. هر کسب وکاری می خواهد وب سایتش بدون در نظر گرفتن صنعت، تجربه کاربری عالی ارائه دهد.

تأثیر سرعت سایت در سئو

سرعت سایت تأثیر مستقیمی در رتبه بندی سئوی سایت و ترافیک ارگانیک دارد. سرعت سایت یک عامل رتبه بندی بخصوص برای صفحات موبایل است.

گوگل در سال ۲۰۱۰ از سرعت سایت به عنوان یک سیگنال رتبه بندی به روش الگوریتم خود استفاده کرد و همچنان به عنوان یکی از عوامل بسیار تعیین کننده در نتایج جستجو ادامه دارد. سرعت وب سایت نشان دهنده سرعت واکنش یک وب سایت به درخواست های وب است.

دلیل اینکه سرعت وب سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی محسوب می شود این است که، قبل از هر چیز، این نشانه تجربه کاربری با کیفیت است. سرعت سریع سایت منجر به تجربه بهتر کاربر می شود، در حالی که سرعت کند باعث تجربه کاربر ضعیف می شود. اگر سرعت سایت سریع تر باشد، کاربر به طور معمول در آن سایت باقی می ماند و به احتمال بیشتری به مشتری تبدیل می شوند و bounce rate نیز کمتر می شود. به همین دلایل ، گوگل آن را به یک فاکتور رتبه بندی تبدیل کرده است.

سه یا چهار ثانیه یا کمتر به عنوان زمان بارگذاری صفحه خوب درنظر گرفته می شود. این بسته به نوع سایت و صنعت کمی متفاوت است اما به طور معمول اگر صفحات وب شما کمتر از سه یا چهار ثانیه لود شوند، یعنی شما خوب کار می کنید. هنگامی که زمان لود بیش از این طول بکشد، رتبه بندی پایین تر و همچنین یک تجربه کاربر بد خواهید داشت. برعکس، اگر سرعت صفحه را به زیر سه یا چهار ثانیه کاهش دهید، احتمالاً شاهد رتبه های بهتری خواهید بود.

تأثیر سرعت لود در تبلیغات کلیکی گوگل

با استفاده از PPC و سرعت سایت، می توانید مقرون به صرفه ترین نرخ را برای مناقصه های کلمات کلیدی خود پرداخت کنید، که با توجه به نمره کیفیت شما تعیین می شود. نمره کیفیت اساساً مربوط به چگونگی پیدا کردن صفحه فرود (landing page) وب سایت شما توسط گوگل برای یک عبارت جستجو است، که نگاهی به تجربه کاربر مبتنی بر شخصی که از آن کلمه کلیدی خاص به صفحه شما هدایت می شود، می کند. در نهایت، سرعت آهسته سایت به عنوان یک تجربه کاربری ضعیف برای گوگل ظاهر می شود و به نوبه خود، نمره کیفیت شما را پایین می آورد.

علاوه بر این ، مانند سایر کانالهای ترافیکی در سایت شما، با بالا بودن مدت زمان لود سایت، نرخ تبدیل پایین تر و میزان bounce rate نیز بالاتر خواهد بود.

نمره کیفیت معیار شماره یک است که شما باید برای PPC به دنبال آن باشید تا از تبلیغات خود در بهترین حالت استفاده کنید. با نمره کیفیت بهتر، یک موقعیت تبلیغاتی بهتر و بالاتر داشته و هزینه کمتری برای هر کلیک خواهید پرداخت.

سرعت سایت

تأثیر سرعت لود بر تجربه کاربری و نرخ تبدیل

سرعت سایت در تعدادی از کانال های دیجیتال مارکتینگ تأثیر دارد، اما بر آنچه که واقعاً تأثیر دارد تجربه و تبدیل کاربری است. تجربه کاربری بر سئو، تبلیغات کلیکی گوگل تأثیر می گذارد، به همین دلیل سرعت سایت بسیار مهم است زیرا نقش مستقیمی در تجربه کاربری دارد.

سرعت سایت دلیل مهمی است که مردم سایت ها را ترک می کنند. منظور ما کسی است که قبل از ترک سایت، بیش از یک صفحه را در سایت مشاهده نمی کند. به این نرخ از افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند و افرادی که سایت را ترک می کنند، نرخ پرش یا bounce rate می گویند. اگر سایتی از زمان لود آهسته برخوردار باشد، مردم آن را ترک می کنند. به همین دلیل سایت های کند و یا سرعت معمولی bounce rate بسیار بالایی دارند، در حالی که سایت های سریعتر تمایل به bounce rate پایین تری دارند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که میزان bounce rate نیز یک عامل رتبه بندی برای سئو است، بنابراین باید bounce rate کمتر در اولویت کار شما باشد.

وقتی صحبت از نرخ تبدیل می شود، سرعت سایت نیز نقش بزرگی را ایفا می کند. درنهایت، اگر افراد به دلیل سرعت لود پایین سایت را ترک کنند، به مشتری تبدیل نمی شوند. این امر به ویژه در مورد وب سایت هایی که فرآیند پرداخت طولانی تر دارند صادق است. علاوه بر این، اگر سایت شما سریع باشد، افراد را به اطلاعات مورد نظر خود سریعتر دسترتس پیدا می کند، متأسفانه اگر یود سایت زیاد طول بکشد، به مشتریان زمان بیشتری داده می شود تا نظر خود را تغییر دهند.

معیار سرعت سایت

برای مشاهده سرعت سایت و تحلیل آن از تعدادی ابزار استفاده می کنیم که رایگان هستند و شما می توانید گزارش های زیادی را از طریق آنها دریافت کنید. ابزار اصلی ما برای این کار ابزار سرعت سایت گوگل در Google PageSpeed Insights ، GTMetrix و Pingdom است. این فرآیند بسیار ساده است و شامل اجرای خودکار تجزیه و تحلیل خودکار URL وب سایت شماست. سپس گزارشی دریافت می کنید که شامل سرعت سایت و زمینه هایی برای بهبود آن است.

می توانید قبل از سئوی سایت، از این گزارش به عنوان پایه استفاده کنید و سپس به روزرسانی ها را دوباره انجام دهید تا پیشرفت خود را پیگیری نمائید. به روزرسانی های معمولی شامل تغییر اندازه تصاویر و فیلم ها و از کار انداختن افزونه های غیرفعال است.

چگونه سرعت لود وبسایت شما بهبود می یابد

از عواملی که می تواند بر سرعت لود سایت شما تأثیر بگذارد، تصمیم گیری برای انتخاب یک وب سایت قالب آماده یا وب سایت طراحی شده است. گرچه ممکن است هزینه وب سایت قالب آماده کمتر از هزینه یک وب سایت طراحی شده سفارشی باشد، وب سایت های قالب آماده اغلب دارای ویژگی های اضافی داخلی هستند؛ ویژگی هایی که در حقیقت برای موفقیت وب سایت شما یکپارچه نیستند. بارگیری این ویژگی های اضافی زمان بیشتری طول می کشد، این بدان معنی است که مشتریان بالقوه مجبور به صبر هستند.

از طرف دیگر، ایجاد یک وب سایت سفارشی به اطمینان از ایجاد یک وب سایت جدید با ملزومات کامل کمک می کند. وقتی نیازی به بارگذاری کد غیر ضروری نیست، وب سایت شما می تواند سریعتر عمل کند.

اصلی ترین کار برای بهبود سرعت لود، از بین بردن عناصر غیر ضروری است که می توانند باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه شما شوند. روش هایی که می تواند وب سایت شما را برای بهترین و کارآمدترین سرعت بهینه کند عبارتند از :

  • ریدایرکت های صفحه فرود (landing page)، افزونه ها و کوتاه کننده های پیوند صفحه را به حداقل برسانید.
  • فشرده سازی فایل ها برای کاهش زمان رندر های موبایل
  • زمان پاسخگویی سرور را با استفاده از میزبانی چند منطقه بهبود دهید.
  • جاوا اسکریپت مسدود کننده رندر را حذف کنید.
  • برای دسترسی سریع مخاطبان خود از یک شبکه تحویل محتوای با کیفیت استفاده کنید.
  • حذف داده های اضافی که در نحوه پردازش صفحه توسط مرورگر تأثیر نمی گذارد.
  • بهینه سازی تصاویر برای کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت بصری
  • برای ساده تر کردن زمان ارائه صفحه، از اسکریپت های ناهمزمان استفاده کنید.
  • به طور پویا محتوا را برای اتصالات یا دستگاه های کندتر تنظیم کنید.
Summary
Review Date
Reviewed Item
سرعت سایت تأثیر مستقیمی در رتبه بندی سئوی سایت و ترافیک ارگانیک دارد. سرعت سایت یک عامل رتبه بندی بخصوص برای صفحات موبایل است.
Author Rating
۵1star1star1star1star1star
, , , , , , , , ,
اشتراک گذاری:

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب