در حال بارگذاری

۱۱ دلیل برای اینکه کسب و کار شما به SEO نیاز دارد

اهمیت سئو

دلایل اهمیت سئو برای کسب و کارها :

بسیاری از کسب و کارها می‌ دانند که به seo به خاطر ویژگی‌ های دیجیتال و مزایایی که از کار seo بدست می آورند، نیاز دارند.
SEO مطمئناً قابلیت جستجو و رویت شدن سایت را بهبود خواهد بخشید، اما چرا SEO انقدر مهم است؟
در ادامه ۱۱ دلیل برای اهمیت
سئو را بدون در نظر گرفتن اندازه صنعت یا کسب و کار بررسی می کنیم و شرح می دهیم که چرا کسب و کارها به SEO نیاز دارند تا بتوانند برند خود را به سطح بالاتری برسانند.

۱- جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است

کم‌ هزینه‌ ترین، بادوام‌ ترین و در دسترس‌ ترین راه برای ایجاد ترافیک سایت سئو است. جستجوی ارگانیک بخش عظیمی از عملکرد وب سایت های تجاری بوده و همچنین یک مولفه مهم برای هدایت کردن خریدار و در نهایت تبدیل کاربران به مشتری واقعی است

همانطور که بازاریابان می‌ دانند، گوگل مالک بخش بسیار بزرگ‌ تری از بازار جستجو نسبت به رقبای دیگر مانند Yahoo، بینگ، Baidu، Yandex، DuckDuckGo و … است.

این بدان معنا نیست که مابقی موتورهای جستجو به دیده شدن یک برند کمک نمی‌ کنند، آن‌ها هم این کار را انجام می دهند اما گوگل مالک ۷۵ درصد از کل بازار جستجو است. از این رو پیگیری دستورالعمل‌ های آن بسیارمهم است. اما ۲۵ درصد باقیمانده بازار، متعلق به دیگر موتورهای جستجو است که این نیز برای برندهای تجاری ارزشمند است.

گوگل، سایتی است که بیشترین بازدید کننده را در جهان دارد و همچنین محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل در جهان (با بیش از ۱ میلیارد کاربر) است. اکثر افرادی که در جهان به اینترنت دسترسی دارند حداقل یک بار در روز برای دریافت اطلاعات از Google بازدید می کنند.

سئو سایت در قزوین

۲- SEO باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود

هدف SEO ایجاد یک پایگاه قوی برای وب سایت با یک تجربه کاربری کارا است تا بتواند اعتماد و اعتبار یک برند را پوشش دهد. مشتریان از کسب‌ و کارهایی خرید می‌ کنند که به آن‌ ها اعتماد دارند. ۹۲درصد بازیدکنندگان به صفحه اول نتیجه‌ های گوگل اکتفا می‌ کنند. با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل این اعتماد را به مخاطب خواهیم داد که ما برترین هستیم.

بسیاری از عناصر باعث ایجاد آتوریتی (authority) یا قدرت در موتورهای جستجو مانند گوگل می‌ شوند. این عوامل عبارتند از :

  • بک لینک های باکیفیت
  • رفتار مثبت کاربر
  • سیگنال های یادگیری ماشین
  • بهینه سازی عناصر و محتواهای داخلی سایت

بدست آوردن آتوریتی و ایجاد اعتبار و اعتماد یک روزه غیرممکن است. آتوریتی در طول زمان ساخته می شود. ایجاد یک برند با قدرت به صبر، تلاش، تعهد و همچنین ارائه یک محصول با ارزش و باکیفیت بستگی دارد تا به مشتریان امکان اعتماد به یک برند را بدهد.

۳- SEO خوب به معنای تجربه کاربری بهتر

همه می‌خواهند رتبه‌ بندی ارگانیک بهتر و حداکثر قابلیت دیده شدن را داشته باشند. اما افراد کمی درک کرده اند که تجربه کاربری مطلوب بخش بزرگی از رسیدن به این موارد است.

گوگل یاد گرفته‌ که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند. از این رو تجربه کاربری مثبت به یک عنصر محوری برای موفقیت وب سایت تبدیل شده‌ است. مشتری ها می دانند چه می خواهند و اگر نتوانند آن را پیدا کنند، عملکرد سایت با مشکل مواجه خواهد شد.

هدف این است که کاربران به سرعت و به راحتی و با کمترین کلیک به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند دست پیدا کنند. سئو باکیفیت تجربه کاربری مثبت را به همراه خواهد داشت که می توان از آن به نفع یک برند استفاده کرد.

۴- SEO محلی به معنای افزایش ترافیک، نرخ تعامل (Engagement) و نرخ تبدیل (Conversions) است

با افزایش و رشد ترافیک تلفن همراه، جستجوی محلی تبدیل به یک بخش اساسی از موفقیت شرکت های کوچک و متوسط شده است.

اهمیت سئو محلی بهینه سازی ویژگی های دیجیتال شما برای یک محدوده خاص است، به طوری که مردم می توانند شما را به سرعت و به آسانی پیدا کنند و شما می توانید آنها را یک گام به یک معامله نزدیک تر کنید. بهینه سازی محلی بر شهرها، مناطق و حتی ایالت ها تمرکز می کند تا محیطی مناسب را برای پیام رسانی یک برند در سطح محلی ایجاد کند.
( مانند سئو سایت در قزوین )

سئوکاران این کار را با بهینه سازی وب سایت برند و محتوای آن و با بکار بردن نقل قول ها و بک لینک های محلی و همچنین نام بردن محل و بخشی کسب و کار در آنجا فعال است انجام می دهند.

۵- SEO بر چرخه خرید تأثیر دارد

مشتریان سرچ خود را انجام می دهند و این یکی از بزرگترین مزایای اینترنت از دیدگاه خریداران است. با استفاده از تکنیک های سئو می توان محصولات و خدمات را در مسیر یک معامله خوب قرار داد. سئو بدون شک باعث می شود چرخه خرید به طور مثبت و به درستی انجام شود.

برندها باید در مکان هایی که مردم به آنها نیاز دارند، قابل مشاهده باشد. SEO محلی این قابلیت دیده شدن را بهبود می بخشد و مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا کسب و کارهایی که می توانند به نیازهای آنها پاسخ دهند را پیدا کنند.

۶- روش های SEO همیشه به روز می شوند

پس از اجرای تاکتیک های SEO در وب سایت، سایت باید در طول زمان به طور مداوم دوباره ارزیابی شود زیرا جهان جستجو دائماً در حال رشد است و تکنیک های سئو مدام در حال بروز رسانی هستند، از این رو نظارت مستمر برای تغییرات و پیشی گزفتن از رقابا ضروری است.

فعال بودن و نظارت بر تغییرات عمده الگوریتم های گوگل همیشه به سود برندها است. Google سالانه هزاران الگوریتم را تغییر می دهد. افت بیش از حد سئو، و بازگشت دوباره بسیار دشوار خواهد بود.

اگرچه آینده تغییرات الگوریتم موتور جستجو نامعلوم است، اما چیزی که واضح است ضرورت و اهمیت سئو است. شاید وضعیت وب‌سایت شما در موتورهای جستجو هم اکنون رضایت بخش باشد، با این حال اگر با اصول صحیح سئو پیشروی نکنید در آینده جایگاه خود را در بین کاربران از دست خواهید داد. برای آنکه بتوان از موتورهای جستجو نتیجه گرفت باید به تغییرات ایجاد شده در موتور جستجوی گوگل مسلط بود.

۷- SEO ارزان است

بزرگترین دلیل اهمیت سئو برای رشد کسب و کارهای آنلاین است. انجام SEO یکی از ارزان‌ ترین گزینه‌ ها برای به دست آوردن رتبه‌ی برتر جستجو های گوگل است و به لحاظ سود بازدهی قابل توجه ای دارد. این یک هزینه بازاریابی نیست این سرمایه گذاری واقعی کسب و کار است. پیاده سازی خوب SEO برای سال ها ادامه دارد.

۸- اهمیت سئو در قابل اندازه گیری بودن آن است

شما می توانید با استفاده از سئو تقریباً هر چیزی را با ردیابی و تجزیه و تحلیل مناسب اندازه گیری کنید. شرکت ها می خواهند بدانند که براساس کلمات در گوگل کجا بودند و اکنون کجا هستند.

گوگل برای بررسی نتایج سئو ابزارهایی را به‌ صورت رایگان در اختیار مدیران کسب‌ و کار های آنلاین قرار داده است. ما می‌ توانیم با استفاده از این ابزارها به تحلیل و بررسی نتایج سئو سایت خود بپردازیم.

تحلیل مواردی چون نرخ بازدید سایت،شناسایی پربازدیدترین محتوای سایت، پرمخاطب‌ ترین کلمات و جملات وب‌ سایت و آمارهای بسیار دیگر که می توان با بررسی کردن آن‌ ها به رشد کسب‌ و کار خود کمک بسیاری کنیم.

۹- SEO فرصت های جدیدی را فراهم می کند

یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو با کیفیت این است که همیشه راهی برای کشف و استفاده از فرصت های جدید را برای کسب و کارها پیدا می کند. در واقع برندها بهتر شناخته می شوند و فرصت های بیشتری برای کمک به رشد آنها بوجود می آید.

اهمیت سئو

۱۰- اگر در صفحه اول نباشید، کلیک نخواهید شد

مطالعات اخیر نشان داده که سه رتبه اول رتبه بندی جستجو، تقریبا ۴۰ درصد از کلیدها را در بر می گیرد، در حالی که حداکثر ۳۰ درصد از نتایجی که در صفحه ۱ و ۲ قرار دارند به طور کلی بر روی صفحه کلیک نمی شود.

۱۱- پیشی گرفتن از رقبا

کسب‌ و کارهای آنلاین دارای بیشترین رقیب هستند. در بازار رقابتی امروز پیشی گرفتن از رقبا می‌ تواند منجر به درآمد و سود بیشتر شود. با سئو سایت می‌ توانیم رقبای خود را محدود کرده و آنها را مدنظر داشته باشیم.

به هر میزانی که به سئو سایت توجه کنیم به آن میزان در حوزه‌ی کسب‌ و کار خود بی‌ رقیب خواهیم بود. زیرا برای سئو سایت باید رقبا را تحلیل کنیم. در نتیجه باید کلمات کلیدی آنها را در صفحه اول گوگل تحلیل کرده و بر اساس آنها محتواهای خود را بسازیم.

لینک های مرتبط :
طراحی سایت در قزوین

, , , , , , , , ,
اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

یک دیدگاه

گذاشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب